فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی با بیان اینکه گرفتگی عروق قلب در مردان شایع‌تر است، گفت: ابتلا به گرفتگی عروق قلب دلایل مختلفی دارد که افراد می‌توانند با اصلاح سبک زندگی از بروز برخی عوامل مانند فشار خون، استعمال سیگار، چربی خون و دیابت پیشگیری کنند.

سلامت نیوز:فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی با بیان اینکه گرفتگی عروق قلب در مردان شایع‌تر است، گفت: ابتلا به گرفتگی عروق قلب دلایل مختلفی دارد که افراد می‌توانند با اصلاح سبک زندگی از بروز برخی عوامل مانند فشار خون، استعمال سیگار، چربی خون و دیابت پیشگیری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر سعید علیپور پارسا در آستانه برگزاری پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب، گرفتگی عروق قلب را شایع‌ترین علت بروز نارسایی‌های قلب دانست و افزود: نارسایی قلب از علل شایع مرگ و میر در جهان و ایران بوده و گرفتگی عروق قلب، کاردیومیوپاتی و فشار خون از علل شایع بروز این نارسایی است که این عارضه در مردان شایع‌تر از زنان است.

این فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی درباره ریسک فاکتورهای بروز گرفتگی عروق قلب، گفت: دیابت، فشار خون، چربی خون، استعمال سیگار و داشتن زمینه ارثی از جمله علل بروز گرفتگی عروق قلب است که برخی از این عوامل مانند فشار خون، استعمال سیگار، چربی خون و دیابت قابل پیشگیری و یا درمان هستند.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب، افزود: با افزایش سن احتمال گرفتگی عروق قلب افزایش می‌یابد بطوریکه گرفتگی عروق در افراد بالای 45 سال شایع‌تر است اما در برخی موارد گرفتگی عروق قلب در جوانان نیز دیده می‌شود.

علیپور در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: توصیه می‌شود افراد بالای 20 سال برای مقابله و پیشگیری از گرفتگی عروق قلب، آزمایش چربی خون را انجام و در صورت طبیعی بودن هر 5 سال یکبار آزمایش را تکرار و در غیر این‌صورت بررسی سالانه ضروری خواهد بود.

این فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی در پایان خاطرنشان کرد: کنترل فشار خون نیز از فاکتورهای ضروری پیشگیری از این بیماری در افراد بالای 20 سال محسوب می‌شود.


 
  

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha