عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: جامعه پرستاران نیازمند امنیت شغلی و نگاه ویژه در رفع مشکلات هستند.

سلامت نیوز:عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: جامعه پرستاران نیازمند امنیت شغلی و نگاه ویژه در رفع مشکلات هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد قربانی یکشنبه شب در مراسم تجلیل از پرستاران استان قم در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، با اشاره به مشکلات پرستاران گفت: این قشر نقش مهم و موثری در ارتقای سطح سلامت جامعه دارند و رسیدگی به مشکلات پرستاران اهمیت زیادی در تحقق اهداف سلامتی جامعه دارد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری اظهارکرد: دست یافتن به برنامههای کلان توسعه در گرو سلامت روانی جامعه است و از این رو ایجاد امنیت شغلی و رضایتمندی در پرستاران اهمیت زیادی دارد. پرستارانی که رضایتمندی چندانی از شغل خود ندارند یا بواسطه مشکلات، افرادی بی‌حوصله و ناراضی هستند، نمی‌توانند رسالت خود را در جامعه به خوبی جامه عمل بپوشانند.

وی گفت: هنوز در طرح تحول سلامت جایگاهی مناسب برای پرستاران در نظر گرفته نشده است؛ در صورتی که باید نگاه ویژه‌ای به این قشر داشته باشیم و در جهت استخدام و آموزش پرستاران، برنامه‌های راهبردی اتخاذ شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری در مورد برخی از راهکارهای راهبری در رفع مشکلات پرستاران یادآور شد: در نظر گرفتن شغل پرستاری در مشاغل سخت و زیان آور و توزیع عادلانه امکانات آموزشی و خدماتی به این قشر از جمله این اقدامات است.

وی افزود: همچنین بازنگری بر تعرفه های خدمات پرستاری، اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای ویژه پرستاران، نگاه ویژه به شرایط استخدامی و واگذاری امور به شورای عالی نظام پرستاری از دیگر اقدامات مهمی است که می تواند دغدغه های پرستاران را رفع کند.

قربانی خاطرنشان کرد: امید است با هماهنگی های لازم و یک صدایی مسئولان در رفع مشکلات پرستاری بتوان شاهد ارتقای جایگاه و منزلت این قشر تلاشگر باشیم.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha