شهروندان منطقه حکیمیه روز گذشته مقابل مسجد الزهرا تجمع کردند تا از احداث کمپ زنان کارتن‌خواب در این منطقه جلوگیری کنند. بیش از 700 نفر از اهالی ‌مقابل کارخانه‌ای که از طرف شهرداری خریداری شده تا به کمپ تبدیل شود، تجمع کردند که این تجمع با حضور نیروی انتظامی متفرق شد.

سلامت نیوز: شهروندان منطقه حکیمیه روز گذشته مقابل مسجد الزهرا تجمع کردند تا از احداث کمپ زنان کارتن‌خواب در این منطقه جلوگیری کنند. بیش از 700 نفر از اهالی ‌مقابل کارخانه‌ای که از طرف شهرداری خریداری شده تا به کمپ تبدیل شود، تجمع کردند که این تجمع با حضور نیروی انتظامی متفرق شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جهان‌صنعت، اهالی حکیمیه به دلیل پاسخگو نبودن شهرداری به مخالفت‌هایشان مبنی بر عدم ساخت گرمخانه در منطقه مسکونی تصمیم گرفتند مقابل دفتر کار قالیباف، شهردار تهران تجمع کردند. اتوبوس‌ها برای حرکت به سمت پارک شهر حرکت کردند که ماموران نیروی انتظامی مانع حرکت اتوبوس‌ها شدند. اهالی مدعی شده‌اند راننده‌های اتوبوس تهدید شده‌اند در صورت همکاری با اهالی و انتقال آنها به پارک شهر شغل خود را از دست خواهند داد و در نهایت از انتقال اهالی حکیمیه به پارک شهر اجتناب کردند.


از سویی دیگر میثم امرودی، معاون اجتماعی شهرداری تهران در محل تجمع اهالی حکیمیه مقابل مسجد الزهرا حضور پیدا کرد و سعی داشت مردم را به آرامش دعوت کند.
امرودی در پاسخ به اعتراض مردم اظهار کرد: «شهرداری هیچ اصراری بر ساخت این گرمخانه ندارد. اهالی نباید نگران ساخت این گرمخانه باشند ‌چون تصمیم داریم فقط 300 نفر را در این گرمخانه مستقر کنیم. همچنین استقرار افراد کارتن‌خواب در گرمخانه هیچ آسیبی به مردم نخواهد رساند.»

این در حالی است که یکی از اهالی مدعی شد، امرودی هیچ موضع مشخصی درباره این گرمخانه ندارد و اخیرا در ملاقات‌های مردمی درباره تعداد افرادی که قرار است در این گرمخانه اسکان داده شوند، اظهارات متناقضی داشته است. به گفته این شهروند، در تجمعی که هفته گذشته مقابل شهرداری منطقه 4 صورت گرفت، بهاران، شهردار منطقه 4 به مشکلات مردم به هیچ‌وجه رسیدگی نکرد و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم مقابل دفتر قالیباف، شهردار تهران تجمع کنیم تا شاید به مشکلات‌مان رسیدگی شود اما امروز با تهدید نیروی اتظامی و مامورانی که می‌دانیم از کدام ارگان بودند، تهدید شدیم.
وی در ادامه به مشکلاتی که حضور افراد معتاد در محل زندگی‌شان ایجاد خواهد کرد، اشاره می‌کند و می‌گوید: خواستار آنیم که شهرداری براساس قانون رفتار و از احداث اماکن خطرناک مثل گرمخانه در مناطق مسکونی خودداری کند.
آیا تعداد افرادی که در این گرمخانه زندگی خواهند کرد بر نفس وجود گرمخانه در منطقه‌ای مسکونی تاثیری خواهد داشت؟ 300 نفر یا 1400 نفر در شرایط ویژه اهالی حکیمیه تغییری ایجاد نخواهند کرد. مساله اساسی این است که چندی پیش همین ماجرا در منطقه مشیریه هم شکل گرفت. اهالی مشیریه برای رسیدگی به مشکلاتی که گرمخانه برای آنها ایجاد کرد، فعالیت‌های بسیاری کردند و هنوز هم با مشکلات آن دست به گریبان‌اند. آیا منطقی است که نه‌تنها مشکلات را از بین نبریم بلکه آسیب را به منطقه‌ای انتقال دهیم، آن هم منطقه‌ای که تا همین چند وقت پیش به‌گونه‌ای دیگر با خاک‌سفید دست و پنجه نرم می‌کرد.


گرمخانه حکیمیه تکرار مشکلات مشیریه است
این مشکلات در حالی است که هنوز مشکلات گرمخانه مشیریه حل نشده است. چندی پیش ابوالفضل قناعتی، عضو شورای شهر تهران در تذکری خطاب به شهرداری تهران گفته بود در منطقه مشیریه تذکری به شهرداری درباره گرمخانه واقع در مشیریه داده‌ام. روزانه هزار معتاد در این گرمخانه تردد دارند این در حالی است که نمی‌خواهم درباره شیوع بیماری‌هایی که به وجود آمده، سخن بگویم.
به گفته قناعتی 700 نفر از دانش‌آموزان حدود 20 متر طومار امضا کردند و خواستار انتقال این گرمخانه شدند. آنها می‌گویند ما چند سال این گرمخانه‌ها را تحمل کرده‌ایم حالا چند سال هم کنار شورای شهر باشد!
مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران ضمن تایید اظهارات قناعتی گفته بود: تعدادی از معتادان در زمان دوره دوم شهرداری از سرما جان خود را از دست دادند. ایجاد گرمخانه‌ها باعث شد این افراد غذای گرم و جای خواب و... در اختیارشان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha