عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر ممنوعیت بلندمرتبه‌سازی در تهران، گفت: ماحصل برج‌ها و سازه‌های بلند در پایتخت، افزایش ترافیک و آلودگی هوا بوده است.

سلامت نیوز:عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر ممنوعیت بلندمرتبه‌سازی در تهران، گفت: ماحصل برج‌ها و سازه‌های بلند در پایتخت، افزایش ترافیک و آلودگی هوا بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،ابراهیم نکو  در واکنش به ابلاغیه شورای عالی شهرسازی و معماری مبنی بر ممنوعیت بلندمرتبه سازی در تهران، گفت: ساخت وساز در تهران باید تعطیل شود چراکه امروزه پایتخت به شهر بی‌هویت تبدیل شده که خسارت بسیاری به شهروندانش وارد کرده است البته این به معنی نادیده گرفتن زیبایی‌های تهران و یا خدمات ارائه شده از سوی مدیریت شهری نیست اما دود غلیظ ناشی از آلودگی هوا ، شهر پر از گرفتاری و مسائل تهدید کننده را یادآور می شود.

 

سازه‌های بلند تهران تنها منجر به افزایش ترافیک و آلودگی هوا شد

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجازه وسیع تر شدن شهر تهران با ساخت و سازهای بلند کار صحیحی نیست، در حقیقت از میزان بلند مرتبه سازی ها به خاطر تاثیر مستقیم آن بر افزایش ترافیک و آلودگی هوا باید کاست، چه بسا که در طرح انتقال پایتخت هم رفع آلودگی هوا و کاهش ترافیک سنگین  مورد نظر بود.

 

ساخت برج با معماری ایرانی- اسلامی در پایتخت مطلوب است

وی افزود: گام برداشتن برای افزایش بلند مرتبه سازی آلودگی و بیماری ناشناخته را به دنبال داشت لذا نه تنها بلند مرتبه سازی باید ممنوع شود بلکه حتی ساخت و سازهای معمول هم باید ساماندهی و بر مبنای منطق پیش رود تا تهران به شهر غیرقابل تحمل تبدیل نشود.

نکو با بیان اینکه برج‌های بی‌معنا و مفهوم حتی در پایتخت هم نباید ساخته شود، گفت: ساخت یک برج با هدف ارائه پیامی برای کشور و جهان قابل پذیرش است، زمانی که معماری اسلامی مورد نظر است یا برجی نشان از پیام فرهنگی و دینی دارد به لحاظ بحث توریستی و ارائه هنرهای ایرانی و اسلامی می تواند مورد حمایت قرار گیرد.

 

شهرداری نباید مجوز ساخت برج مسکونی و اداری دهد

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه ساخت برج‌های مسکونی و مرسوم اداری صحیح به نظر نمی رسد، گفت: شهرداری باید به جای ارائه پروانه ساخت برای این چنین برج‌هایی اقدام به توسعه فضاهای سبز و پارک‌های محلی کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تاکید کرد: بلندمرتبه سازی و برج سازی تنها در صورتی که منجر به افزایش ترافیک و آلودگی هوای پایتخت نشود مطلوب است که متاسفانه تاکنون در پایتخت این چنین نبوده است.

 اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی بلندمرتبه‌سازی در کل تهران ممنوع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha