دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 175795

بسیاری از افراد گمان می‌کنند نگه داشتن وزن بدن در حد ایده‌آل و مناسب کار سختی است که فقط با گرفتن رژیم‌های کاهش وزن و تحمل سختی‌های آن حاصل می‌شود، اما درواقع این سبک زندگی و عادت‌های شماست که می‌تواند باعث شود نیازی به روی آوردن به آن رژیم‌ها نداشته باشید.

سلامت نیوز: بسیاری از افراد گمان می‌کنند نگه داشتن وزن بدن در حد ایده‌آل و مناسب کار سختی است که فقط با گرفتن رژیم‌های کاهش وزن و تحمل سختی‌های آن حاصل می‌شود، اما درواقع این سبک زندگی و عادت‌های شماست که می‌تواند باعث شود نیازی به روی آوردن به آن رژیم‌ها نداشته باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از چاردیواری ضمیمه روزنامه جام جم، با مبنا قرار دادن چند توصیه می‌توانید تا حد زیادی وزن خود را متعادل نگه دارید:

1ـ سعی کنید در فاصله‌های مناسبی از شب و روز آب بخورید. این کار سموم بدن را از طریق ادرار دفع می‌کند و باعث کاهش احساس گرسنگی می‌شود.

2ـ هیچ‌گاه در خلال وعده‌های غذایی خود آب نخورید. این کار باعث می‌شود اسید معده برای هضم غذا رقیق شود و مواد معدنی و تغذیه‌ای غذا به جای آن‌که امکان جذب شدن بیابند، سریع‌تر از سیستم گوارش رد شوند و زودتر احساس گرسنگی کرده به سمت ریزه‌خواری بروید.

3ـ از ریزه‌خواری در فواصل غذایی پرهیز کنید. ریزه‌خواری برای بدن حکم اندک‌اندک جمع شود را دارد و بدون آن‌که متوجه شوید، باعث چاقی شما پس از مدتی ریزه‌خواری می‌شود.

4ـ وعده‌های غذایی خود را به تعویق نیندازید. این کار باعث می‌شود هورمون‌های گرسنگی که عادت کرده‌اند در ساعاتی خاص ترشح کنند، اصطلاحا دچار گیجی شوند و متابولیسم بدنتان مختل شود؛ بی‌اشتهایی یا پراشتهایی یکی از مشکلات ناشی از آن است.

5ـ از استرس و اضطراب دوری کنید؛ اینها عواملی روانی است که باعث می‌شوند میل شما به غذا تحت‌الشعاع قرار گیرد و پرخوری عصبی در شما شکل بگیرد.

6ـ در آرامش غذا بخورید. وقتی آرام غذا می‌خورید، فرصت کافی برای جویدن و کوچک‌تر کردن قطعات غذا را در حالی به دست آورده‌اید که غده‌های کنار فکین نیز براحتی می‌توانند آنزیم خاصی را ترشح کنند تا سبب هضم بهتر غذا شود. هضم بهتر به متابولیسم و سوخت‌وساز بهتر می‌انجامد و سوخت‌وساز بهتر هم یکی از عوامل جلوگیری از چاقی به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha