دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 17580

سلامتی کالای گرانبهایی است که بازآوردن آن کار ساده ای نیست، اما رعایت نکات ساده و پیش افتاده ای می تواند در حفظ آن کمک کند.

با رعایت نکات ساده ای در آداب و عادات روزانه می توانید به حفظ سلامتی خود و خانواده تان کمک کنید كه 9 مورد از این نکات ساده عبارتند از:

1- نوشیدنی مورد علاقه شما برای آغاز روز می تواند چای، قهوه، کاپوچینو همراه شیر و یا هر نوشیدنی دیگری باشد فقط دقت کنید برای شیرین کردن نوشیدنی خود حداکثر از 1 قاشق چای خوری شکر استفاده کنید، با متعادل کردن مقدار مصرف شکر می توانید کالری و مواد شیمیایی مصنوعی مصرفی روزانه تان را کاهش دهید.

2- اگر عادت به خوردن صبحانه ندارید از همین امروز شروع کنید به خوردن صبحانه شامل فیبر و پروتئین، می توانید از نانهای غنی شده، نوشیدنی های حاوی ویتامین C و تخم مرغ استفاده کنید.

3- در بین روز از میان وعده ها استفاده کنید مثلاً در حدود 11 صبح می توانید یک میان وعده داشته باشید دقت کنید که بیش از 100 کالری نداشته باشد.

4- برای نهار از غذاهایی با فیبر بالا و متناسب با آن پروتئین‌ها استفاده کنید. حتماً سالاد مصرف کنید. 2 وعده سبزیجات و سالاد باعث جوان تر شدن زنان می شود؛ برای تهیه سس سالاد می توانید از 2 قاشق سرکه قرمز وا قاشق روغن زیتون و لیموترش و شکر و فلفل استفاده کنید.

5- دسر را فراموش نکنید البته باز هم به خاطر داشته باشید باید کم کالری باشد.

6- از ماهی استفاده کنید، ماهی حاوی منابع اصلی و مهم اسیدهای چرب امگا 3 مفید برای قلب می باشد سعی کنید حداقل 2 بار در هفته از آن استفاده کنید.

7- بین 9-7 ساعت در شب بخوابید. خواب کافی باعث کاهش وزن می شود. طبق تحقیقات 16 ساله ای که بر روی 238 پرستار انجام شد زنانی که کمتر از 7 ساعت می خوابند اضافه وزن پیدا می کنند.

8- روزانه حداقل 30 دقیقه پیاده روی کنید. پیاده روی برای قلب، مغز، استخوانها و مفاصل و تناسب اندام شما مفید است.

9- در روز بین 8 تا 12 لیوان آب بنوشید، آب با جلوگیری از چسبیدن سلولها به هم باعث شادابی آنها می شود و نقش مهمی در فعالیتهای حیاتی بدن ایفا می کند. آب کافی باعث می شود تمام خستگی های مغزی نظیر گیج شدن و... ازبین برود چون اکسیژن موجود در آب باعث می شود انرژی طبیعی مغز بدون هیچگونه کالری و مواد شیمیایی اضافی افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha