دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 17581

سامانه تشخیص رایانه ای نه تنها در تشخیص دقیق تر به متخصصان پرتوشناسی کمک می کند، بلکه می تواند کوچک ترین توده های سرطانی را در مراحل اولیه در سینه ی زنان جوان تشخیص دهد.

استفاده از این روش نوین تصویربرداری به همراه روش‌های تشخیصی قدیمی، تشخیص توده‌های کوچک را تا 164درصد بهبود می بخشد.

با این روش می‌توان توده‌های یک سانتیمتری یا کوچک‌تر را در زنان تشخیص داد. به علاوه این روش تشخیصی در زنان جوان قابل استفاده است، به عبارتی سن تشخیص تا 5 سال کمتر می شود.

دکتر تومی ای کوپلز از بیمارستان ریچارد مموکیال در کلمبیا در مدت سه سال نزدیک به 28 هزار غربالگری سرطان پستان را انجام داد. از این تعداد 19 هزار غربالگری با استفاده از سامانه ی ماموگرافی به کمک رایانه انجام شد. تشخیص سرطان پستان با این روش جدید تا 16 درصد و تشخیص توده های سرطانی کوچک تر از یک سانتی متر تا 164 درصد بیشتر شد.

علاوه بر سرطان های کوچک، تشخیص سرطان های مهاجم، 116 درصد و سرطان در مرحله ی اول 72 درصد افزایش داشت. توده های سرطانی تهاجمی چنانچه در مراحل اولیه تشخیص داده نشود، به ویژه در زنان جوان کشنده هستند.

گفتنی است یکی از نقائص روش های تشخیصی قدیمی ضعف آنها در تشخیص توده در بافت متراکم سینه زنان جوان بود اما با این روش می توان حتی زنان جوان را با توده های سفت و متراکم پستانی به راحتی ماموگرافی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha