رئیس کمیسیون عالی سلامت شهرداری تهران گفت: قرارداد همکاری میان شهرداری تهران و وزارت بهداشت برای مقابله با آنفلوانزای نوع A یک تفاهمنامه کلی بود.

محمد هادی ایازی در گفتگو با مهر با اعلام این مطلب تاکید کرد: در کمیسیون سلامت شهرداری از مدتها پیش با توجه به دغدغه هایی که در رابطه با این بیماری وجود داشت از بسیاری افراد صاحب نظر دعوت کردیم تا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری با تاکید بر همکاریهای مفید صورت گرفته میان شهرداری تهران و وزارت بهداشت اظهار داشت: 45 روز پیش بحث در رابطه با بیماری آنفلوانزای A را در دستو کار قرار دادیم و از نماینده وزارت بهداشت دعوت به عمل آمد که آنها هم مسائل مهم مورد نظر خود را در آن جلسه اعلام کردند.

ایازی زمان امضای تفاهمنامه میان شهرداری تهران و وزارت بهداشت را 15 روز پیش اعلام کرد و افزود: این تفاهمنامه از سوی بنده به عنوان نماینده شهرداری و دکتر امامی رضوی از طرف وزارت بهداشت امضا شد که تعامل و توافق خوبی از این لحاظ بود و بسیاری از دغدغه ها را برطرف کرد.  


رئیس کمیسیون عالی سلامت شهرداری تهران با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در آن جلسه و تفاهمنامه امضا شده میان طرفین گفت: سه تصمیم مهمی که در آن جلسه اتخاذ شد بر این قرار بود که اولأ در رسانه های وابسته به شهرداری تهران در رابطه با آموزش شهروندان برای محافظت از خود در مقابل آنفلوانزای A آگاهی رسانی شود. دومین تصمیم نیز برقراری ارتباط میان ما و آموزش و پرورش برای اطلاع رسانی به دانش اموزان درباره این بیماری و سومین تصمیم نیز افزایش تلاش برای ارتقای سطح بهداشت و رعایت مسائل زیست محیطی و همچنین بالا بردن سطح تبلیغ در راستای آموزش شهروندان در مناطق پر ازدحام تهران بود.

ایازی از برگزاری جلسه دوم در این باره در روز یکشنبه هفته جاری خبر داد و تاکید کرد: در این جلسه مسئولان مربوطه گزارش کار خود را ارائه دادند که مشخص شد در تمامی حوزه های کاری اقدامات و فعالیتهای خوبی برای آگاهی رساندن به شهروندان صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون عالی سلامت شهرداری تهران در ادامه با اشاره به آغاز فصل سرما و احتمال افزایش شیوع بیماری آنفلوانزا تصریح کرد: مسئله آنفلوانزای نوع A باید جدی گرفته شده و شهروندان به تذکرات وزارت بهداشت در این زمینه توجه جدی داشته باشند.

ایازی افزود: شهرداری تهران نیز با توجه به وظیفه ای که دارد و با تعامل خوبی که با وزارت بهداشت و همچنین دانشگاههای علوم پزشکی ایران و دانشگاه شهید بهشتی برقرار کرده است بیش از پیش در زمینه اقدام خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha