عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از عرضه قلیان آلوده به مواد مخدر در برخی قلیان سراها، بر لزوم جلوگیری از فعالیت آنها تاکید کرد.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از عرضه قلیان آلوده به مواد مخدر در برخی قلیان سراها، بر لزوم جلوگیری از فعالیت آنها تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز،  احمد آریایی نژاد در گفت و گو با خانه ملت، در واکنش به اظهارات مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت مبنی بر اینکه توتون قلیان هایی که به بازار عرضه می شود به دلیل افزایش مراجعه مصرف کنندگان، به مواد مخدر آلوده  هستند، تصریح کرد: متاسفانه با وجود تعدد هشدارها، هنوز تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده نشده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم نظارت بر عملکرد قلیان سراها و سفره خانه های سنتی و همچنین برخورد قاطع با متخلفین تاکید کرد و افزود: به طور کلی سیاست های وزارت بهداشت برای برخورد با این مراکز به صورت شعاری بوده که  تکرار مصرف موادمخدر در این مراکز نیز گواهی بر این ادعاست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه دولت در برخورد با قلیان سراهای متخلف انفعالی عمل می کند،  تصریح کرد: وزارت بهداشت باید با هماهنگی دولت با این مراکز به صورت جدی برخورد کند.

 وی با تاکید بر اینکه باید از فعالیت قلیان سراها به طور کامل جلوگیری کرد، تصریح کرد: چه لزومی دارد با ایجاد این مراکز در کشور به جوانان صدمه بزنیم؟ چرا این هزینه ها صرف توسعه تفریحات سالم و  باشگاه های ورزشی نمی شود؟ متاسفانه مسئولان با بی توجهی زمینه را برای اعتیاد جوانان  فراهم می کنند.

آریایی نژاد خطر گسترش قلیان سراها را در کشور جدی دانست و گفت: گسترش مراکز عرضه قلیان اقدامی نامناسب و غیرعقلانی است که باید به صورت جدی به آن توجه و از گسترش و ارائه مجوز به آنها خودداری کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم،  با انتقاد از شیوع مصرف قلیان در دانش آموزان، تصریح کرد: طبق آمارهای جدید وزارت بهداشت 51.2 درصد دانش‌آموزان سابقه مصرف قلیان دارند و 31 درصد از آنها نیز سیگار کشیده‌اند که این هشدارها نه تنها جدی گرفته نمی شود بلکه روز به روز به تعداد قلیان سراها نیز افزوده می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یادآور شد: متاسفانه به دلیل نظارت ضعیف وزارت بهداشت مشخص نیست مواد مخدر توسط تولیدکنندگان به تنباکو اضافه می شود یا در قلیان سراها؛ بنابراین  بهتر است وزارت بهداشت با تشدید نظارت ها و انجام آزمایش های لازم در این خصوص شفاف سازی کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی،  در خصوص تولید و گسترش کارخانجات دخانیات در کشور، گفت: منطقی که برای تولید دخانیات مبنی بر جلوگیری از قاچاق و دیگر موارد مطرح می شود، قابل قبول نیست زیرا هر آنچه برای بدن مضر است، حرام  و بدون  توجیه است و لذا مسئولان نباید مواد حرام را در کارخانه مجاز تولید کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت ارتقای سلامت شهروندان تاکید کرد و افزود: آموزش و اطلاع رسانی ها در خصوص تبعات ناشی از مصرف قلیان به جوانان باید در جامعه افزایش یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha