سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 17591

دخالت آشكار و مستقیم عطاری‌ها در كار پزشكی و تجویزهای نادرست دارویی باعث شده تا امراض مردم در گاهی اوقات بدتر شود و آنان دوباره به پزشك مراجعه كنند.

دكتر محمود بیگلر معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: عطاری محل و مكانی برای تجویز دارو نیست.

وی افزود: عطاری‌ها موظف هستند، تمامی فرآورده‌های گیاهی را بدون هیچ گونه تغییر و دست زدن به محتویات و تركیبات آن به مردم عرضه كنند.

دكتر بیگلر یادآور شد: بیشتر افرادی كه در عطاری‌ها كار می‌كنند، افراد غیرمتخصص و با سطح سواد بسیار پایین هستند و اطلاعات كاملی از تشخیص و نحوه درمان بیماری‌ها ندارند.

وی با بیان این مطلب كه در حال حاضر بیش از سه هزار عطاری در تهران بزرگ دایر شده است، ادامه داد: تمامی عطاری‌ها فاقد مجوز تجویز و یا نسخه پیچیدن هستند و نمی‌توانند به بیمار دارویی با محتویات گیاهی بدهند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی ایران خاطرنشان كرد: عطارها تنها می‌توانند فرآورده‌های طبیعی را بدون تغییر شكل (قرص، شربت، آسیاب شده) در اختیار افراد قرار دهند.

دكتر بیگلر با اشاره به این كه تجویز بی قاعده و قانون داروهای گیاهی در عطاری‌ها، روز به روز بیشتر می شود، گفت: عطاری‌ها باید مواد طبیعی مانند "شمبلیله" را به شكل طبیعی و آن طور كه هست و با همان خواص به بیماران بفروشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha