طبق یک مطالعه جدید، طب سوزنی می تواند به تسکین درد و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به فیبرومیالژی یا دردهای مزمن عضلانی کمک کند.

سلامت نیوز:طبق یک مطالعه جدید، طب سوزنی می تواند به تسکین درد و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به فیبرومیالژی یا دردهای مزمن عضلانی کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان اسپانیایی در پژوهش های خود دریافتند بعد از گذشت ۱۰ هفته از درمان افراد تحت مطالعه، میزان درد بیماران تحت درمان با طب سوزنی به طور میانگین تا ۴۱ درصد کاهش یافته بود، در حالیکه میانگین کاهش درد برای افراد تحت درمان با طب سوزنی شبیه سازی شده ۲۷ درصد بود. اما مزایای درمان همچنان بعد از یک سال قابل مشاهده بود.

دکتر «خورخه واس»، از مرکز سلامت دونا مرسدس اسپانیا، در این باره می گوید: «انجام طب سوزنی برای هر فرد یک روش درمانی خوب و مطمئن برای درمان بیماران مبتلا به فیبرومیالژی است.»

فیبرومیالژی سندرم درد اسکلتی - عضلانی مزمنی است که با درد مزمن گسترده، خستگی، اختلال خواب و افسردگی مشخص می‌شود. این بیماری نوعی روماتیسم بافت همبند است. به گفته واس، این شرایط بر بالغ بر ۵ درصد از جمعیت تاثیر دارد. بین ۸۰ تا ۹۰ درصد از بیماران مبتلا به فیبرومیالژی زنان هستند.

به گفته محققان این مطالعه، از هر ۱۰ بیمار ۹ بیمار در کنار روش های دارویی متداول در تلاش برای استفاده از درمان های جایگزین نظیر ماساژ یا طب سوزنی است.

محققان اذعان می کنند که تلفیق درمان غربی با درمان سنتی چینی می تواند بهترین درمان احتمالی برای این افراد باشد.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha