تحقیقات جدید انجام شده در رابطه با مصرف دخانیات و به ویژه سیگارهای الکترونیکی ، نشان دهنده خطر استفاده از سیگارها ی جایگزین در زنان باردار بوده و پژوهشگران عنوان کردند که مصرف سیگارهای الکترونیکی برای مادر و جنین خطرناک است.

سلامت نیوز: تحقیقات جدید انجام شده در رابطه با مصرف دخانیات و به ویژه سیگارهای الکترونیکی ، نشان دهنده خطر استفاده از سیگارها ی جایگزین در زنان باردار بوده و پژوهشگران عنوان کردند که مصرف سیگارهای الکترونیکی برای مادر و جنین خطرناک است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا،طی سال های گذشته  تحقیقاتی گسترده در زمینه مضرات سیگار و خطرات بالقوه آن انجام شده ومقاله های فراوانی از این دست در مجلات و خبرگزاری های جهان منتشر شدند که در آن ها اعلام شده بود  مصرف دخانیات و به طور خاص سیگار ، از عوامل تشدید بیماری ها و افزایش مرگ ومیر سالیانه است.

این موضوع در حالی است که به تازگی برخی از طراحان محصولات دخانیاتی با تولید سیگار های الکترونیکی سعی کرده اند که مصرف کنندگان سیگار را  به استعمال این سیگارهای الکترونیکی ترغیب وآن ها را جایگزین سیگار معمولی کنند .

  [quote-left]سیگار های الکرونیکی به عنوان جایگزینی محبوب برای دخانیات استفاده می شود اما سلسله پژوهش های جدید نشانگر آن است که این محصول  دل فریب خود نیز عوارض خطرناکی بر فرد مصرف کننده داشته و تاثیرات نامطلوبی بر سلامت افراد می گذارد . [/quote-left] 

یکی از پژوهشگران ارشد این پروژه در رابطه موضوع فوق اعلام کرد:  اگر شما فکر میکنید با تعویض سیگار خود و استفاده از سیگار الکترونیکی در دوران بارداری خود و کودکتان را از خطرات سیگار در امان نگه می دارید ، سخت در اشتباه هستید .

مطالعات جدید در دانشگاه نیویورک نشان می دهد اختلال در یاد گیری و حافظه از بدیهی ترین مشکلاتی است که برای کودک تازه متولد شده از مادران سیگاری و به ویژه کسانی که سیگار الکترونیکی استفاده می کنند، به وجود می آید.

به گزارش دیلی میل بر اساس تحقیقات جدید انجام شده مشخص شد خطر سقط جنین و ناباروری نیز این افراد را تهدید کرده و به طور مشخص مادران سیگاری دچار عدم توانایی در حفظ  سلامت کودک در دوران بارداری شده که این موضوع در هنگام مصرف سیگارهای الکترونیکی تشدید می شود .

جودیت زلیکوف از پژوهشگران ارشد این گروه تحقیقاتی عنوان کرد که زنان ممکن است به این محصولات به عنوان یک جایگزین امن نگاه کنند اما تحقیقات  روی موش های آزمایشگاهی نشانگر حقیقت دیگری است.

در این تحقیقات با مقایسه موش تازه متولد شده سالم با موشی که  در معرض این سیگارها قرار گرفته بود مشخص شد که در حدود 2630 ژن در موش تازه متولد شده آلوده به این سیگارها متفاوت با یک بچه موش سالم است.

او همچنین با اشاره به این که در ظاهر و اندازه مغز این دو جانور تفاوتی یافت نمی شود، اضافه کرد این محصول به ظاهر جایگزین خوبی برای ترک سیگار است اما این تحقیقات که در ابتدای راه خود قرار دارند از زیان بار بودن این محصولات برای جنین و کودکان کم سال حکایت دارد.

در خاتمه این گزارش عنوان شده است که  سیگار های الکترونیکی به عنوان جایگزینی محبوب برای دخانیات استفاده می شود اما سلسله پژوهش های جدید نشانگر آن است که این محصول  دل فریب خود نیز عوارض خطرناکی بر فرد مصرف کننده داشته و تاثیرات نامطلوبی بر سلامت افراد می گذارد .


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha