معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیمارستان هایی که سیستم تصفیه فاضلاب آنها مطابق با استانداردهای سازمان محیط زیست نباشد اخطار خواهند گرفت و تا تعطیلی آنها پیش خواهیم می رویم.

سلامت نیوز:  معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیمارستان هایی که سیستم تصفیه فاضلاب آنها مطابق با استانداردهای سازمان محیط زیست نباشد اخطار خواهند گرفت و تا تعطیلی آنها پیش خواهیم می رویم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سعید متصدی  افزود: مدیریت و امحای فاضلاب و پسماند هر بیمارستان بر عهده همان واحد درمانی و موظف است این روند را مدیریت کند.


وی تاکید کرد:در صورتی که بیمارستان ها نتوانند تصفیه خانه ها و روش امحای پسماندهای خود را مدیریت کنند قطعا به آنها اخطار و زمان برایشان در نظر گرفته می شود و در صورت اصلاح نکردن روند کار خود در مهلت تعیین شده تعطیل خواهند شد.


متصدی اظهار کرد: به طوری کلی ادارات کل استانی مباحث اجرایی مربوط به فعالیت های شهری را در دستور کار خود دارند که یکی از آنها مباحث مربوط به پسماند های بیمارستانی، پساب ها و فاضلاب های بیمارستانی است که باید کنترل شوند.


وی ادامه داد: بدون شک در جاهایی که تخلیه پساب ها و فاضلاب ها خارج از استاندارد باشد تذکر داده می شود و در برخی موارد نیز اخطار تعطیلی به آنها داده شده است که این کار در تهران به صورت ویژه پیگیری می شود.


برخی از بیمارستان ها در مناطق مختلف تهران دارای تصفیه خانه هایی هستند که در زمان کار بوی بسیار نامطبوعی به همراه دارند که موجب ایجاد مشکلات برای اهالی منطقه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha