مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از پاکسازی 12محور اصلی شهر از حضور متکدیان در قالب طرح استقبال از بهار خبر داد.

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از پاکسازی 12محور اصلی شهر از حضور متکدیان در قالب طرح استقبال از بهار خبر داد.


به گزارش سلامت نیورز به نقل از  میزان، فرزاد هوشیار پارسیان با تاکید بر رایزنی های شهرداری تهران، دادستانی، نیروی انتظامی و قوه قضائیه برای ساماندهی متکدیان شهر تهران اظهار داشت: قرار است تا اقدام مشترکی را با همکاری سازمان های مذکور آغاز کنیم و وضعیت ظاهری شهر را از حیث حضور معتادان بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز کار برای متکدیان شهر گفت: برای ساماندهی متکدیان در مرحله نخست باید زیرساخت های لازم را فراهم کرد. بر این اساس در نظر داریم تا تمرکز سامانسراها را که پیش از این بر نگهداری متکدیان و آسیب دیدگان اجتماعی بود، تغییر داده و تنها به متکدیان اختصاص دهیم.

به گفته مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی، در حال حاضر دو سامانسرا با ظرفیت 600 نفر برای نگهداری متکدیان آماده شده است.

هوشیار در ادامه با تاکید بر ضرورت هماهنگی های فراسازمانی برای ساماندهی کودکانی که به تکدی گری واداشته می شوند، گفت: در این مورد نیاز به پروتکل های خاص داریم که امیدوارم به زودی تهیه و طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان از اسفندماه آغاز شود.

وی همچنین به طرح ویژه شهرداری تهران برای جمع آوری متکدیان و کارتن خواب ها در آستانه طرح استقبال از بهار پرداخت و تصریح کرد: قرار است تا در روزهای آینده سند اقدام جمع آوری متکدیان و کارتن خواب ها به مناطق 22گانه ارسال شود و در 12 محور اصلی که کلونی تکدی گری های گروهی و خانوادگی است، آسیب دیدگان جمع آوری و چهارراه های بدون گدا ایجاد شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha