استفاده از طب سوزنی تاریخچه‌ای دیرینه دارد و دارای جایگاه ویژه‌ایست، تحقیقات نشان می دهد طب سوزنی جایگزین مناسبی برای استفاده از مرفین و مسکن‌ها می‌باشد.

دکتر داریوش الیاس‌پور، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، در گفت‌وگو با  ایسنا، گفت: طب سوزنی از جمله طب‌هایی است که اخیرا کارها و تحقیقات زیادی روی آن انجام می‌شود و به عنوان طب مکمل شناخته شده و ثابت شده كه مهمترین مکانیسم مهم آن کاهش درد است و می‌تواند در کاهش درد بسیاری از بیماری‌ها از جمله آرتروز، کمر درد و میگرن موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه طب سوزنی در کاهش و رفع تهوع نیز تاثیر زیادی دارد، افزود: تصویربرداری‌های انجام شده از فعالیت مغز نشان می دهند طب سوزنی به سلول‌های اعصاب و مکانیسم کلی درد در بدن تاثیر می گذارد و همان کار مرفین و مسکن‌ها را انجام می دهد و سبب کاهش درد در بدن می شود.

وی تاکید کرد: امروزه در کشور چین نیز جراحی‌های خاصی بدون استفاده از بی‌حس کننده‌ها و مواد بیهوشی و فقط با استفاده از طب سوزنی انجام می شود.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اضافه کرد: استفاده از هر یک از مکانیسم‌های طب سوزنی احتیاج به مهارت و تجربه خاص خود دارد که در غیر این صورت امکان ایجاد خطا و مشکل بسیار زیاد خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha