چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 175993

وقتی پا به سن می‌گذارید، رابطه جنسی دیگر مانند سن ۲۵ سالگی نیست اما می‌تواند لذت‌ بخش باشد. رابطه جنسی فقط مخصوص جوانان نیست. بسیاری از افراد سالمند، تلاش می‌کنند تا زندگی جنسی خودشان را مانند قبل حفظ کنند.

تغییرات زندگی جنسی برای مردان سالمند

سلامت نیوز: وقتی پا به سن می‌گذارید، رابطه جنسی دیگر مانند سن ۲۵ سالگی نیست اما می‌تواند لذت‌ بخش باشد. رابطه جنسی فقط مخصوص جوانان نیست. بسیاری از افراد سالمند، تلاش می‌کنند تا زندگی جنسی خودشان را مانند قبل حفظ کنند.

به گزارش سلامت نیوز، یک زندگی جنسی سالم، نه تنها بخش کامل کننده زندگی زناشویی است، بلکه بر دیگر جنبه‌های زندگی مانند: سلامت جسمانی و اعتماد به نفس تأثیرگذار است.

با افزایش سن در مردان، سطح هورمون تستوسترون نیز کاهش می‌یابد و در عملکرد جنسی فرد، تغییراتی ایجاد می‌شود که شامل: نیاز به تلاش بیشتر برای تحریک، ارگاسم کوتاه‌تر، کاهش حجم و قدرت انزال و نیاز به زمان بیشتر برای رسیدن به ارگاسم دوم، می‌شود.


ممکن است این تغییرات برایتان ناخوشایند و آزاردهنده باشد اما دلیل نمی‌شود که پایان لذت بردن از زندگی جنسی شما باشد. اگر سعی کنید خودتان را با این تغییرات وفق دهید، می‌توانید رابطه جنسی رضایت‌بخشی داشته باشید.


سلامت جسمانی شما می‌تواند تأثیر زیادی بر عملکرد جنسی‌تان داشته باشد. بیماری‌های مزمن مانند مشکلات قلبی یا روماتیسم، رابطه جنسی را به چالش می‌کشاند. حتی برخی از عمل‌های جراحی یا داروهایی که مصرف می‌کنید مانند: داروی فشار خون، آنتی‌هیستامین یا داروهای ضدافسردگی می‌توانند زندگی جنسی شما را تحت تأثیر قرار بدهند.


تسلیم نشوید! شما و همسرتان، می‌توانیدخودتان را با این محدودیت‌ها وفق دهید. به عنوان مثال، اگر حمله قلبی داشته‌اید و نگران رابطه جنسی‌تان هستید، با پزشکتان دراین‌باره صحبت کنید و یا اگر دردهای روماتیسمی برایتان مشکل ایجاد کرده است، قبل و بعد از رابطه جنسی، مفاصلتان را گرم کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha