صرف نظر کردن از بستن کمربند ایمنی هنگام بارداری اتفاقی رایج است و آنهم به این دلیل که این کار تا حدی ناراحت کننده و دشوار به نظر می رسد.

سلامت نیوز: صرف نظر کردن از بستن کمربند ایمنی هنگام بارداری اتفاقی رایج است و آنهم به این دلیل که این کار تا حدی ناراحت کننده و دشوار به نظر می رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، اما اگر بدانید که هر سال در آمریکا 170 هزار مورد تصادف با خودرو زنان بارداری را درگیر خود می کند که از کمربند ایمنی استفاده نکرده اند، شاید این موضوع کمی جدی تر گرفته شود.

پژوهش‌ها نشان داده ‌اند که بهترین شیوه برای حفاظت از جنین در حال رشد حفاظت از خودتان با بستن کمربند ایمنی به شیوه مناسب است.

در اینجا 11 توصیه برای درست بستن کمربند ایمنی در حین بارداری پیشنهاد شده است:

همیشه از هر دو تسمه شانه ‌ای و روپایی کمربند استفاده کنید.

تسمه روپایی کمربند را زیر شکم‌ تان محکم کنید، هرگز تسمه را از روی شکم رد نکنید؛ چرا که در صورت بروز تصادف، فشار ناگهانی وارد از کمربند ممکن است باعث جدا شدن جفت از رحم یا آسیب ‌های دیگر شود.

اگر یک پالتوی زمستانی یا پلوور ضخیم پوشیده ‌اید که باعث می‌ شود کمربند ایمنی به بالا و روی شکمتان بلغزد، پالتو یا پولوور درآورید و از گرمای داخل ماشین استفاده کنید.

کمربند را طوری محکم کنید، به سراسر بدنتان بچسبد.

اگر کمربند شانه ‌ای از روی گردن ‌تان می ‌گذرد، وضعیت صندلی یا کمربند را تغییر دهید تا کمربند اندازه‌ شود.

هرگز کمربند شانه ‌ای را زیر بازوی‌قرار ندهید؛ تسمه کمربند باید از روی قفسه سینه‌ بگذرد.

اجازه دهید بخش فوقانی کمربند شانه ‌ای روی شانه‌ قرار گیرد، اما نگذارید که با گردن‌ اصطکاک داشته باشد.

کیسه هوا محافظت اضافی برای شما ایجاد می کند، بنابراین مطمئن شوید که کیسه هوای ماشین فعال است.

اگر خودتان رانندگی می‌ کنید، صندلی جلو را طوری تنظیم کنید تا احد امکان از فرمان و داشبورد فاصله داشته باشد، و در عین حال که پا به راحتی به پدال‌ ها برسد.

اگر فرمان ماشین قابل تنظیم است، آن را به سمت بالا و دور از شکم‌ تان ببرید. به این ترتیب کیسه هوا به سمت قفسه سینه‌ باز خواهد شد، نه شکم‌.

اگر تصادفی جزئی کردید، فورا به نزد پزشک‌ بروید. گرچه ممکن است در آن لحظه احساس ناراحتی نکنید، اما مهم است که اطمینان حاصل شود که هم شما و هم جنین آسیبی ندیده ‌اید.

منبع: healthday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha