چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد خبر: 176007

رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت، داشتن شانس بیشتر برای طول عمر طولانی و داشتن احساس بهتر نسبت به خود، از مزایای مهم فعالیت بدنی است.

سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت، داشتن شانس بیشتر برای طول عمر طولانی و داشتن احساس بهتر نسبت به خود، از مزایای مهم فعالیت بدنی است.

به گزارش سلامت نیوز ، میترا مودی در‌ گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت فعالیت بدنی، ادامه داد: در صورت نداشتن فعالیت بدنی احتمال بیشتری وجود داشته که فرد مبتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا، کلسترول بالا و سکته مغزی دچار شود.
 
رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: بهبود خواب، داشتن شانس کمتر برای افسردگی، بهتر به نظر رسیدن، داشتن ماهیچه‌ها و استخوان‌های قوی‌تر، کاهش وزن اضافه و حفظ وزن ایده آل برخی دیگر از مزایای فعالیت بدنی است.
 
مودی تاکید کرد: فعالیت هوازی، 2 ساعت و 30 دقیقه در هفته با شدت متوسط یا یک ساعت و 15 دقیقه فعالیت بدنی با شدت زیاد و فعالیت قدرتی حداقل 2 روز در هفته (کار با وزنه، شنای روی زمین) از فعالیت بدنی توصیه شده است. فعالیت بدنی با شدت کم مانند پیاده‌روی آهسته، جارو زدن، باغبانی، فعالیت بدنی با شدت متوسط مانند پیاده‌روی سریع، دوچرخه سواری، شنا، و فعالیت‌های بدنی با شدت زیاد مانند دویدن، دوچرخه‌سواری سریع بوده که می‌توان شروع کرد.
 
رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با اشاره به اینکه گاهی اوقات برداشتن اولین گام سخت‌ترین قسمت کار است، افزود: ورزش را با یک سطح کم و آسان شروع کرده و کم‌کم به سطح فعالیت بدنی خود اضافه کنید. همچنین فعالیتی را انتخاب کرده که دوست دارید. زمانی را انتخاب کرده که برای شما مناسب بوده و همراه دوستان و خانواده‌تان فعالیت بدنی داشته باشید.
 
مودی با اشاره به اینکه کمی تحرک بهتر از بی‌تحرکی است، بیان کرد: اگر 3 بار در هفته و هر بار به مدت 30 دقیقه پیاده‌روی می‌کنید، می‌توانید زمان پیاده‌روی را بیشتر و به 50 دقیقه و 3 بار در هفته برسانید.
 
رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با بیان اینکه برای پیشرفت بیشتر در کار می‌توان فعالیت‌هایی را انتخاب کرده که دوست دارید، افزود: این کار انگیزه شما را بیشتر کرده همچنین لذت بیشتری برای شما خواهد داشت.
 
وی عنوان کرد: برای پیشگیری از آسیب در فعالیت بدنی، اگر برای مدتی فعالیت بدنی نداشته، به آهستگی شروع کرده و کم‌کم مقدار فعالیت‌تان را افزایش دهید. از لباس و تجهیزات ورزشی ایمن استفاده کرده و مکان مناسبی را برای فعالیت بدنی انتخاب کنید و در صورت داشتن مشکل خاص با پزشکتان مشورت کنید.
 
وی خاطرنشان کرد: به آهستگی زمان برنامه هفتگی‌تان را بیشتر کرده تا با فعالیت بدنی در این سطح، شانس شما را برای ابتلا به سرطان سینه و کولون کمتر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha