دبیر علمی همایش تومور استرومال دستگاه گوارش گفت: در سال حدود هزار تا ۱۵۰۰ نفر در کشور به سرطان استرومال گوارش مبتلا می‌شوند که در حداقل ۵۰ درصد بیماران به درمان قطعی رسیده‌ایم.

سلامت نیوز:دبیر علمی همایش تومور استرومال دستگاه گوارش گفت: در سال حدود هزار تا ۱۵۰۰ نفر در کشور به سرطان استرومال گوارش مبتلا می‌شوند که در حداقل ۵۰ درصد بیماران به درمان قطعی رسیده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر امیرشهرام یوسفی کاشی در همایش تومور استرومال دستگاه گوارش اظهار داشت: شانس عود بیماری و درمان‌های کمکی قبل و بعد از جراحی از مسائلی به شمار رفته که در رابطه با بیماری تومور استرومال دستگاه گوارش حائز اهمیت است که در سال ۲۰۰۲ دارویی جهت کاهش شانس عود این بیماری به نام ایماتینیب در جهان تولید شد که این دارو قبل و بعد از برداشتن تومور استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که داروهای جدیدتر در بازار اروپا و آمریکا را در رابطه با این سرطان‌ها همچون سانی‌تنیب و رگورافینیب را تولید و به دست بیماران برسانیم، افزود: همچنین استفاده از آخرین روش‌های درمانی پیشرفته برای بیماران را مدنظر قرار داده‌ایم. این مسئله در متدهای جراحی و تشخیصی حائز اهمیت است.

دانشیار رادیو تراپی آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر همه این داروها در کشور موجود است، ادامه داد: سه سال پیش با همت وزارت بهداشت داروی ایماتینیب را در کشور تولید کردیم که خوشبختانه این دارو از لحاظ استانداردها و سایر موارد با داروی مشابه خارجی هیچ تفاوتی ندارد.

به گفته وی، در حال حاضر با اجرای طرح تحول این دارو برای همه بیماران رایگان ارائه می‌شود. در حالی که قبل از تولید این دارو بیماران مجبور به تهیه آن با قیمت‌های گزاف بوده چرا که تولید آن تنها در انحصار شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی بود.

کاشی اظهار داشت:‌ درصد قابل توجهی از بیماران پس از جراحی با داروی ایماتینیب شانس عود بیماری‌شان کاهش می‌یابد به طوری که می‌توان گفت حداقل در ۵۰ درصد بیماران مبتلا به درمان قطعی رسیده‌ایم.

دبیر علمی همایش تومور استرومال دستگاه گوارش گفت: سالانه حدود هزار تا ۱۵۰۰ نفر در کشور به تومور استرومال گوارش مبتلا می‌شوند لذا درمان و تشخیص به موقع و استاندارد در این زمینه حائز اهمیت است که از طریق برگزاری همایش امروز تلاش کرده‌ایم که آخرین یافته‌های تشخیصی و درمانی را طبق آخرین معیارهای جهانی مورد بحث و گفت‌وگو قرار دهیم.

وی افزود:‌ انجمن کلینکال آنکولوژی ایران برگزارکننده این همایش بوده و موضوعات مختلف در رابطه با مسئله سرطان و آخرین یافته‌های تشخیصی و درمانی در این بیماری طبق آخرین معیارهای سرطان اروپا و آمریکا مورد بررسی و بحث قرار می‌گیرد.

دبیر علمی همایش تومور استرومال دستگاه گوارش ادامه داد: شانس عود بیماری، درمان‌های کمکی قبل و بعد از جراحی، اپیدمیولوژی نقش مولکولار پاتولوژی در تعیین پیش‌آگهی و درمان سرطان در این همایش مورد بحث قرار می‌گیرد.

کاشی خاطرنشان کرد:‌ محققان و پزشکان در حوزه‌های رادیوتراپی انکولوژی، جراحی و رادیوتراپی در این همایش شرکت کرده و آخرین بررسی‌های تشخیصی و درمانی خود در حوزه سرطان را مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌دهند.  

   

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha