سمپوزیوم تکامل و اختلالات آن در کودکان با حضور افزون بر 350 نفر از متخصصان مرتبط با این حوزه روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.

سلامت نیوز :سمپوزیوم تکامل و اختلالات آن در کودکان با حضور افزون بر 350 نفر از متخصصان مرتبط با این حوزه روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در این سمپوزیوم پزشکان متخصص و فوق تخصص کودکان، پزشکان عمومی، متخصصان رشد و تکامل حرکتی، کارشناسان گفتار درمانی، کار درمانی، فیزیوتراپی، متخصصان ژنتیک و گروههای درمانی مرتبط با تکامل کودکان از سراسر کشور شرکت داشتند.


دبیر علمی سمپوزیوم تکامل و اختلالات آن در کودکان در این باره گفت : شیوع اختلالات تکاملی در بین کودکان 16 درصد گزارش شده است که هم اکنون فقط 30 درصد کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی در کشور قبل از ورود به مدرسه شناسایی می شوند.


دکتر عزت خداشناس هدف از برگزاری سمپوزیوم مزبور را ارائه تازه ترین یافته ها و اطلاعات در زمینه شناسایی و غربالگری کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی به منظور تشخیص و درمان به موقع آنها عنوان کرد.


عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی افزود: تکامل یا نمو شامل مجموعه تغییراتی است که انسان در طول حیات برای ارتقای جسمی، ذهنی، گفتاری و اجتماعی کسب می کند و تحت تاثیر عوامل ژنتیکی و محیطی مختلف قرار دارد.


خداشناس بیماریهای مادر در دوران بارداری، عفونت، تغذیه نادرست و مصرف برخی داروها در این دوره، استرس، اضطراب و حوادث در طول بارداری، عوامل مربوطه در حین زایمان و بعد از زایمان مانند تحصیلات والدین، وضعیت اقتصادی خانواده و عادات غذایی را از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی فرآیند تکاملی کودکان ذکر کرد.


دبیرعلمی سمپوزیوم تکامل و اختلالات آن در کودکان از بر پایی پنج میزگرد تخصصی در این سمپوزیوم خبر داد و گفت : این میزگردهای تخصصی با حضور پزشکان و متخصصان مرتبط برگزار شد.


وی بیان کرد: عنوان های این میز گردهای تخصصی شامل نحوه ارزیابی اختلال تکامل در کودکان، تکامل همه جانبه کودکان، معیارهای اندازه گیری وضعیت تکامل و هوش، اختلالات طیف اوتیسم (درخود درماندگی) و همچنین اداره و توان بخشی کودکان مبتلا به اختلال تکامل است.
سمپوزیوم تکامل و اختلال آن درکودکان به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مدت یک روز در بیمارستان قائم (عج) مشهد برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha