چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 17614

رییس اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت با اعلام تداوم و تكمیل نظام جمع آوری داده‌های رفتارهای آسیب‌رسان با تاكید برهفت رفتار آسیب‌رسان در گروه سنی 6 تا 18 ساله‌های كشور، درعین حال از تدوین دستورالعمل مدارس مروج سلامت و پایلوت آن در سال جاری خبر داد.

با بیان این كه نظام جمع‌آوری داده‌های رفتارهای آسیب‌رسان در گروه سنی 6 تا 18 ساله‌های كشور، بر هفت رفتار آسیب‌رسان از جمله خشونت، تغذیه ناصحیح، فعالیت بدنی ناكافی و مصرف سیگار تاكید دارد، گفت: به نوعی می‌توان گفت این طرح برای اولین دركشور به اجرا درآمده است. بر اساس این طرح، روند رو به افزایش یا كاهش رفتارهای پرخطر در نوجوانان و جوانان كشور مورد ارزیابی قرار گرفته و پایش می‌شود.

وی با بیان این كه این طرح در سال گذشته در مورد ده هزار دانش‌آموز انجام شد، ادامه داد: برای امسال نیز چگونگی روند رفتارهای پرخطر در مورد پنج هزار دانش‌آموز انجام شده، اما هنوز داده‌های مربوط به آن به طور كامل در سیستم نرم افزاری وزارت بهداشت وارد نشده و دانشگاه‌ها در حال ورود داده‌ها هستند.

دكتر اردلان همچنین از تدوین دستورالعمل مدارس مروج سلامت خبر داد و در این باره گفت: دستورالعمل‌های اجرایی این طرح نوشته شده و در سال جاری پایلوت می‌شود. مدارس مروج سلامت از رویكرد همه جانبه‌نگری برخوردارند كه تاكید عمده‌ آن ارتقا سلامت گروه هدف است. گروه هدف مدارس مروج سلامت تنها دانش‌آموزان نیستند بلكه والدین و معلمان را نیز شامل می‌شود.

رییس اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت، با اشاره به تدوین و ابلاغ دستورالعمل پیشگیری از بیماری‌های واگیردار خاص مانند آنفلوآنزای A در دانشگاه‌ها و مدارس كشور، گفت: این دستورالعمل‌ها با برنامه‌ریزی‌های اجرایی زمان‌بندی شده و با همكاری مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی كشور ساماندهی شده و به دانشگاه‌ها و مدارس كشور ابلاغ شده است. آموزش‌های لازم در این زمینه میان گروه آموزشی وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش و آموزش عالی در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha