رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اینکه قصورات پزشکی باید به حداقل برسد، گفت: تعمیم تخلفات پزشکی به همه پزشکان نادرست است.

سلامت نیوز:رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اینکه قصورات پزشکی باید به حداقل برسد، گفت: تعمیم تخلفات پزشکی به همه پزشکان نادرست است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد رئیس‌زاده اظهارداشت: اگر چه در جامعه پزشکی یک سری تخلفاتی وجود دارد اما برجسته کردن این نقاط منفی و تعمیم آن به همه پزشکان کار درستی نیست؛ با مورد تهاجم قرار گرفتن جایگاه پزشکان از سوی رسانه‌ها و نسبت دادن یک قصور از سوی یک پزشک به کل جامعه پزشکی، شاهد کمرنگ شدن جایگاه پزشک نسبت به گذشته و کاهش از خودگذشتگی پزشکان و اعتماد مردم نسبت به این قشر هستیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی عنوان داشت: در گذشته پزشکان به عنوان طبیب و محرم خانواده‌ها بیشتر قابل احترام بودند اما اکنون با صنعتی شدن کشور و توسعه رسانه یک ضعف کوچک پزشکی بزرگنمایی می‌شود درحالی‌که همین الان هیچ قشری از کشور به اندازه جامعه پزشکی برای دفاع از وطن در دل میدان خطر نیست.

وی افزود: ما اطمینان داریم که قصورات پزشکی مهم هستند و با جان و مال مردم سر و کار دارد؛ ضرر این تخلفات مستقیماً متوجه مردم است و باید تلاش شود غفلت و سهل‌انگاری‌های پزشکان به حداقل و یا صفر برسد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: امروزه تصویر بسیار نادرستی از جامعه پزشکی کشور در رسانه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و مردم تصور می‌کنند پزشکان جامعه همگی افراد مادی گرا و زیرمیزی بگیر هستند.

رئیس‌زاده خاطر نشان کرد: تخریب چهره پزشکان در دید عموم مردم و از بین بردن اطمینان آن‌ها به یک قشر مرجع، به ضرر سلامت جامعه است و دیگر این تصویر نادرست به راحتی قابل ترمیم نیست و سالیان سال در اذهان عمومی باقی می‌ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha