دادستان عمومی و انقلاب کرج از کشف یک سوء‌استفاده میلیاردی از دفترچه‌های درمانی کمیته امداد و تامین اجتماعی در کرج خبر داد.

سلامت نیوز:دادستان عمومی و انقلاب کرج از کشف یک سوء‌استفاده میلیاردی از دفترچه‌های درمانی کمیته امداد و تامین اجتماعی در کرج خبر داد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا حاجی رضا شاکرمی از کشف یک سوءاستفاده میلیاردی از دفترچه‌های درمانی کمیته امداد و تامین اجتماعی در کرج خبر داد و درباره جزئیات این اقدام متقلبانه گفت: کمیته امداد در گزارشی به دادستانی اعلام کرد که فردی به نام «م.الف» دفترچه عمه خود را برای هفت مرتبه که در آن نوعی آمپول به نام «ریمی کید» تجویز شده بوده ارائه کرده و برای 6 بار موفق به تایید و دریافت این دارو شده است.

وی با تشریح روند تایید و دریافت دارو در کمیته امداد افزود: بنابر اظهار کمیته امداد هر دارو نزدیک به یک میلیون و 300 هزار تومان ارزش داشته است که در مجموع بیش از پنج میلیون خسارت به کمیته امداد وارد شده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرج با اشاره به اینکه در بررسی‌ها مشخص شد در بیشتر موارد متهم خود اقدام به جعل مهر و نسخه دکتر می‌کرده است، گفت: شکایت دیگری نیز توسط تامین اجتماعی علیه متهم طرح شده است که وی با سوء استفاده از دفترچه بیمه بستگان و آشنایان خود اقدام به تجویز، دریافت و فروش داروها می‌کرده است.

وی برآورد اولیه از خسارت وارده بر تامین اجتماعی توسط همین شخص را بیش از 850 میلیون تومان عنوان کرد و توضیح داد: برای متهم وثیقه یک میلیارد و 200 میلیون تومانی صادر شده که به دلیل ناتوانی در تامین وثیقه وی روانه زندان شد.

شاکرمی در پایان میزان خسارت وارده بر تامین اجتماعی را بیشتر از رقم اولیه برآورد شده عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده‌های مشابه، پیشنهاد شده داروهای گران قیمت و نایاب تحت نظارت کمیته امداد و تامین اجتماعی تزریق و مصرف شود که این پیشنهاد به مدیران ارشد کشوری هم ارائه شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha