60 سالگی دوره ی سنی از زندگی زنان است که باید به سلامت زندگی و جسم و روح خود بهتر توجه کنند.

گام های موثر و ساده برای حفظ سلامت زنان در سن 60 سالگی
1-به موازات افزایش سن توجه به عملکرد و فعالیت های مغزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در واقع حفظ هوشیاری و  زیرکی که حاصلی فعالیت های مغز است از اهداف اصلی در این زمینه است.برای این کار لازم است که همچنان ذهن و مغز را درگیر انواع فعالیت ها نمود . مطالعه، حل جدول، برقراری روابط اجتماعی و پرداختن به فعالیت های مورد علاقه جدید از روش های موثر برای این منظور است.

2- تمرینات قدرتی را فراموش نکنید.در سن 65 سالگی خیلی از افراد تصور می کنند که سنگین ترین شیء قابل حمل برای آنها تنها کنترل وسایل الکتریکی است. در حالیکه باید بدانیم که به طور اجتناب ناپذیری کاهش توده استخوانی و انعطاف آن به موازات افزایش سن ، افزایش خواهد یافت. در حالیکه انجام تمرینات قدرتی منظم و البته با تجویز و مشورت پزشک می تواند مانع از بروز این وضعیت غیر قابل اجتناب شود و یا حداقل روند آن را به تعویق اندازد.

3- بعضی افراد مسن تصور می کنند که زمان ترک عادت های ناسالم نظیر سیگار کشیدن و یا افراط در مصرف نوشیدنی های الکلی گذشته است . در حالیکه باید بدانید حتی ترک سیگار از سن 65 سالگی نیز باعث افزایش عمر شما به اندازه دو سال بیشتر می شود. احتمال بروز بیماری یا حمله قلبی را کاهش می دهد و به طور کلی بدون تاثیر مثبت نخواهد بود.

4- به وضعیت جسمی و روحی خود توجه کنید. انواع ازمایش های لازم در این سن از قبیل ازمایش اندازه گیری حجم توده استخوانی ، ماموگرافی، تزریق واکسن های ضروری نظیر واکسن پیشگیری از ذات الریه و آنفولانزا لازم است.به طور کلی باید گفت که اگر طالب داشتن زندگی با کیفیت و خالی از درد و ناراحتی جسمی و روحی هستید لازم است انواع اقدامات موثر در زمینه پیشگیری از انواع بیماری ها و حتی روش های ارتقای سلامتی را دنبال کنید.

امید به زندگی بهترین محرک در این زمینه می تواند باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha