مرکز گامانایف ایران اعلام کرد: تاکنون بیش از سه هزار بیمار در تنها مرکز گامانایف کشور درمان شده اند که نتایج درمانی آنها بسیار رضایت بخش بوده است.

مرکز گامانایف ایران متعلق به بنیاد خیریه کامرانی در خصوص خبر منتشره با عنوان "تنها مرکز گامانایف کشور جوابگوی بیماران نیست"، توضیحاتی ارائه داده است.

در توضیحات این مرکز آمده است: تنها مرکز گامانایف کشور به رغم داشتن ظرفیت فعالیت در حداقل سه شیفت کاری و وجود چهار تیم تخصصی جراحی متشکل از مجرب ترین جراحان مغز و اعصاب کشور، در حال حاضر حتی برای یک شیفت کاری نیز مراجعین بیمار به حد کافی ندارد و به طور متوسط روزانه دو بیمار به این مرکز مراجعه می کنند.

پر واضح است که در صورت آگاهی از این روش فوق العاده جراحی و عدم مقاومت در پذیرش روشهای نوین درمانی توسط جراحان مغز و اعصاب، تعداد بیشتری از مزایای گامانایف بهره مند خواهند گشت. به خصوص اینکه این مرکز به صورت خیریه اداره می شود و هزینه آن کسری از هزینه های بستری و جراحی به روش سنتی و بسیار کمتر از تمامی کشورهای دارای این تکنولوژی است.

بر اساس این گزارش، گامانایف دستگاهی است که با استفاده از پرتو گاما در جراحی مغز و اعصاب از آن استفاده می شود و مرکز گامانایف ایران در سال 1381 تاسیس شده و اکنون تنها مرکز در این زمینه در کشور است که عمل جراحی مغز را به روش بسته انجام می دهد.

بنابر توضیحات این مرکز، پیش از تاسیس این مرکز، بیماران جهت انجام این نوع عمل به کشورهای دیگر اعزام و متحمل هزینه های گزافی می شدند در حالی که در حال حاضر این مرکز حتی پذیرای بیماران خارجی نیز هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه آزاد ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    8 3
    با سلام و خسته نباشید خواهر من فروردین سال ۹۳ دچار توموربدخیم مغزی شده بود که عمل جراحی روش انجام شد و بعد هم طی چند جلسه رادیو تراپی انجام داده تا ۶ ماه پیش ام آر آی چیزی نشون نداده اما الان دوباره تومورش عود کرده میخواستم بدونم آیا با گامانایف امکان درمان مجدد داره یا نه؟! باتشکر