سازمان جهانی بهداشت با اهدای جایزه به دکتر مرضیه وحید دستجردی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه کنترل دخانیات تقدیر کرد.

در مراسم افتتاحیه پنجاه و ششمین اجلاس کمیته منطقه ‌ای سازمان جهانی بهداشت که با حضور مقامات بهداشتی 22 کشور منطقه مدیترانه شرقی در مراکش برگزار شد، از فعالیتها و اقدامات کنترلی چهار کشور جمهوری اسلامی ایران، اردن، مصر و جیبوتی به دلیل نصب اخطارهای بهداشتی بر روی پاکتهای سیگار تقدیر شد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز در اولین روز برگزاری این اجلاس، طی سخنانی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر کشوهای منطقه به بیماری آنفلوانزای نوع A، اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه ایران در زمینه این بیماری را تشریح کرد.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی کشورهای اسلامی در موضوع حج، ضمن تبیین اقدامات بهداشتی و آموزشی جمهوری اسلامی ایران در زمینه اعزام  حجاج، بر ضرورت هماهنگی بین کشورهای اسلامی، به ویژه عربستان سعودی و سازمان جهانی بهداشت برای تامین سلامت حجاج تاکید کرد.

وحیددستجردی همچنین در حاشیه برگزاری این اجلاس در دیدار با خانم چان مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، ضمن تبیین اقدامات بهداشتی پیشگیرانه کشورمان در زمینه بیماری آنفلوانزای A به تشریح اقدامات و برنامه ‌های بهداشتی کشورمان پرداخت و از اجرای طرح غربالگری سرطان سینه با کمک نهاد ریاست جمهوری در سراسر کشور خبر داد.

خانم دکتر چان مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز ضمن تبریک به دکتر وحیددستجردی به دلیل انتخاب وی به عنوان وزیر بهداشت، آمادگی سازمان جهانی بهداشت را در ارائه کمکهای تکنیکی برای بهبود و ارتقای برنامه ‌های بهداشتی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس در جلسه مشترکی با وزرای بهداشت کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان به بررسی راهکارهای همکاریهای بهداشتی مرزی پرداخت و در این جلسه مشترک با اشاره به تردد زائرین و مسافرین، خواستار همکاریها و اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در خصوص بیماریهای واگیردار نظیر مالاریا و سل شد.

در این جلسه مقرر شد به منظور دستیابی به نتایج عملی، اولین جلسه وزرای بهداشت کشورهای همجوار به زودی در یکی از چهار کشور مذکور برگزار شود.

پنجاه و ششمین اجلاس کمیته سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی با حضور 22 کشور عضو که از روز دوشنبه 13 مهرماه در مراکش آغاز به کار کرده است تا روز پنجشنبه 16 مهرماه ادامه می ‌یابد. دکتر وحیددستجردی به همراه هیئتی متشکل از مقامات بهداشتی کشور در این اجلاس شرکت کرده بود و بامداد چهارشنبه به کشور بازگشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha