رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخی شائبه‌ها در خصوص تعرفه مدیریت خدمات دارویی توضیحاتی ارائه کرد.

سلامت نیوز:رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخی شائبه‌ها در خصوص تعرفه مدیریت خدمات دارویی توضیحاتی ارائه کرد.

به‌گزارش  سلامت نیوز به نقل از  فارس؛ رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و با بیان اینکه از حدود 28 سال پیش بحث تعرفه حق فنی داروخانه‌ها مطرح بوده است و این مطلب موضوع جدیدی نیست اظهار داشت: خاستگاه این تعرفه مر قانونی است که داروساز و مسئول فنی داروخانه را موظف کرده است، خدمات دارویی ارائه کنند به همین دلیل هم مبلغی به‌عنوان تعرفه حق فنی از متقاضیان اخذ می‌شده که آن‌هم صرفاً ویژه ایران نیست.

دیناروند اضافه کرد: اگر به کتاب «ارزش نسبی خدمات» که مرجع قانونی تعرفه گذاری تمام دنیا و ایران محسوب می‌شود و آخرین جلد آن با بیش از 7 هزار نوع تعرفه من‌جمله تعرفه مدیریت یا خدمات دارویی به تصویب هیات وزیران رسیده است نگاهی بیندازیم متوجه این موضوع خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته به تعرفه خدمات دارویی، تعرفه حق فنی گفته می‌شد تصریح کرد: خدمات دارویی یا هر نوع تعرفه‌ای در قانون دارای دو جز فنی و حرفه‌ای است که می‌توان هر دوی این‌ها را از هم تفکیک یا در کنار هم لحاظ کرد که اگر در کنار یکدیگر در نظر گرفته شوند به نام جدید «تعرفه مدیریت خدمات دارویی» قابل‌اجرا خواهد بود.

دیناروند افزود: ما خود را موظف به تبعیت از احکام و مصوبات دیوان عدالت اداری می‌دانیم و این را بارها و بارها نیز اعلام کرده‌ایم زیرا اصولاً کسی هم اختیار قانونی مخالفت با آن را ندارد.

وی با یادآوری اینکه در گذشته دیوان عدالت اداری مبانی حقوقی وضع تعرفه حق فنی را قبول نداشت به همین سبب در سال قبل آن را باطل کرد، گفت: اکنون مبانی قانونی جدیدی که مبنای تصویب تعرفه است مورد اعتراض دیوان نیست.

وی در پایان به مصاحبه اخیرحجت الاسلام منتظری هم پرداخت و خاطرنشان کرد: ایشان ذکر کرده است به دلیل اینکه مبنای تعرفه قبلی موردقبول دیوان نبود آن را باطل کردند، اما باوجود مبانی جدید اتفاقاً تفاهم خوبی هم بین وزارت بهداشت و دیوان عدالت اداری صورت گرفت که بر اساس آن، داروخانه‌ها این مبلغ اندک زیر 2 هزار تومان را همچنان اخذ می‌کنند.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha