جراح دندانپزشک با اشاره به اینکه خورده خوری‌ها مشکلی بزرگ برای سلامتی دهان و دندان است، گفت: برای محکم کردن دندان‌ها هر شش ماه یک‌بار فلوراید تراپی کنید.

سلامت نیوز:جراح دندانپزشک با اشاره به اینکه خورده خوری‌ها مشکلی بزرگ برای سلامتی دهان و دندان است، گفت: برای محکم کردن دندان‌ها هر شش ماه یک‌بار فلوراید تراپی کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مجیدحمیدی‌زاده  اظهارداشت: یک راه برای محکم کردن دندان‌ها فلوراید تراپی است، استفاده از وارنیش‌های فلوراید به عنوان گام بعدی است که هرچه فرد نابالغ‌تر باشد موثر‌تر خواهد بود پس به این شکل می‌توان فلوراید تراپی یا وارنیش فلوراید را هر شش ماه یا یک سال یکبار انجام داد.

این جراح دندانپزشک خاطرنشان کرد: راه دیگر پیشگیری از تخریب دندان فیشورسیلنت یا شیاربند است؛ وقتی روی سطح دندان‌های جونده شیارهای قهوه‌ای ایجاد می‌شود طول و عرض آن بیشتر می‌شود که به مرور باعث تخریب دندان خواهد شد و به عاج می‌رسد که نیازمند درمان‌های جدی‌تر مانند شیاربند هستیم.

وی افزود: بسیاری از ما عادت داریم که در میان وعده‌های اصلی میان وعده‌هایی بخوریم که این خورده خوری‌ها مشکلات بزرگ ما هستند و می‌تواند باعث ایجاد مشکلات دندان برای ما شوند همچنین مواد قندی به ویژه مواد چسبنده که به راحتی از روی دندان پاک نمی‌شوند را مصرف می‌کنیم.

حمیدی‌زاده با تاکید بر اینکه آموزش بهداشت، استفاده صحیح از نخ دندان، مسواک و دهان شویه باید در جامعه فراگیر شود، گفت: اساساً باید فرهنگ سلامت در جامعه را فراگیر کنیم به این معنا که افراد در طول روز چند بار مسواک بزنند اما مهم‌ترین وعده شب پیش از خواب است که باید به این زمان مسواک توجه ویژه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha