یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 176295

متخصصان می‌گویند: طب سوزنی می‌تواند به کاهش درد و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به عارضه فیبرومیالژیا کمک کند.

سلامت نیوز:متخصصان می‌گویند: طب سوزنی می‌تواند به کاهش درد و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به عارضه فیبرومیالژیا کمک کند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی مشخص شد 10 هفته پس از انجام طب سوزنی میزان درد در این بیماران به طور میانگین حدود 41 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته دکتر «جرج واس» از مرکز سلامت دونا مرسدس در اسپانیا، طب سوزنی گزینه درمانی خوب و ایمنی برای درمان مبتلایان به فیبرومیالژیاست. این بیماری مزمن با درد در قسمت عضلات و مفاصل همراه است.

بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا دچار درد گسترده مزمن می‌شوند که با خستگی، افسردگی و بی خوابی ارتباط دارد. این عارضه در بیش از 5 درصد مردم مشاهده می‌شود و بین 80 تا 90 درصد بیماران مبتلا به این بیماری از میان زنان هستند.

طبق بررسی نویسندگان در این مطالعه از هر 10 بیمار 9 نفر از گونه‌ای از روش‌های درمان جایگزین همچون ماساژ یا طب سوزنی در کنار داروهای متداول استفاده می‌کنند.

دکتر «الکساندر رانسس» از متخصصان کنترل درد در بیمارستان دانشگاه North Shore نیویورک گفت: هم طب سوزنی و هم مصرف داروهای سنتی در درمان فیبرومیالژیا کاربرد دارند.

در این بررسی که با حضور 153 بیمار مبتلا به عارضه فیبرومیالژیا انجام گرفت، مدت 9 هفته و در جلساتی 20 دقیقه‌ای تاثیر طب سوزنی روی بیماران آزمایش شد. همچنین این بیماران اجازه داشتند در طول دوره آزمایش داروهای تجویزی هم مصرف کنند.

به گزارش هلث دی نیوز، پزشکان پس از اتمام دوره آزمایش مشاهده کردند: بیمارانی که طب سوزنی را تجربه کرده‌ بودند نسبت به گروه دیگر از میزان داروی کمتری استفاده کرده بودند. همچنین یک سال پس از درمان میزان درد در بیماران گروه اول 20 درصد کمتر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha