دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 176450

یک متخصص پوست و مو با اشاره به گرایشی كه برخی جوانان به برنزه‌شدن دارند، در مورد ضررهای استفاده از دستگاه سولاریوم هشدار داد گفت : برنزه شدن بدون خطر وجود ندارد .

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو با اشاره به گرایشی كه برخی جوانان به برنزه‌شدن دارند، در مورد ضررهای استفاده از دستگاه سولاریوم هشدار داد گفت : برنزه شدن بدون خطر وجود ندارد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، دکتر زهره نیکبخت با اشاره به اینکه استفاده از دستگاههای سولاریم مدتهاست ممنوع شده است و وزارت بهداشت و نظام پزشکی استفاده از آن را ممنوع اعلام کرده اند، افزود : متاسفانه در برخی از سالنهای آرایشی و اماکن ورزشی استفاده از سولاریم انجام می شود که اینها قاعدتا ً باید فاصله را تنظیم کنند و میزان اشعه را اندازه گیری کنند که چنین اقدامی را انجام نمی دهند .

وی از جمله عوارض ناشی از این اقدام را سوختگی پوست دانست و افزود : در دراز مدت پوست دچار انواع سرطان پوست و ملانوما می شود و پوست را تخریب می کند.

این متخصص پوست با بیان اینکه با توجه به اطلاع رسانی افکار عمومی استفاده از این دستگاه کمتر شده است، خاطر نشان کرد : قرمز شدن پوست ، سوختگی های پوستی ، آسیب های عروقی ، پیری زودرس، خشکی پوست و ایجاد خطوط روی پوست از جمله متداول ترین عوارض استفاده از سولاریوم است .

نیکبخت تصریح کرد : بسیاری از مشتریان این دستگاهها از عینک های ایمنی به هنگام برنزه شدن استفاده نمی کنند که این امر عوارض چشمی مانند آسیب به قرنیه و شبكیه چشم می‌انجامد .

وی با اشاره به اینکه حتی نگاه به نور خورشید نیز بدون عینک به ساختمان چشم آسیب می زند، گفت : این باور غلطی است که سولاریوم ایمن تر از نور خورشید است .عوارض سولاریوم به مراتب بدتر از نور خورشید است و پزشکان حتی به بیماران اجازه نمی دهند که ۷ تا ۸ ساعت بیشتر در زیر نور خورشید بدون محافظ بمانند .

این متخصص پوست خاطر نشان کرد : متاسفانه برخی بعد از اینکه با یک درجه خاص از  سولاریم استفاده کرده و دوباره اقدام به استفاده مجدد از سولاریوم می کنندکه این امر موجب مشکلات پوستی زیادی برای این افراد پدید می آورد .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha