نایب‌رئیس کمیسیون شوراها‌وامور داخلی کشور در مجلس ضمن بیان اینکه لایحه مدیریت‌حوادث غیرمترقبه در نوبت بررسی هیات رئیسه است، گفت: با رفع نواقص قانونی و اصلاح ساختار مدریتی، مدیریت‌بحران کشور کارآمد و موثر خواهد شد.

سلامت نیوز:نایب‌رئیس کمیسیون شوراها‌وامور داخلی کشور در مجلس ضمن بیان اینکه لایحه مدیریت‌حوادث غیرمترقبه در نوبت بررسی هیات رئیسه است، گفت: با رفع نواقص قانونی و اصلاح ساختار مدریتی، مدیریت‌بحران کشور کارآمد و موثر خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه‌ملت،محمدابراهیم رضایی در توضیح لایحه حوادث غیرمترقبه، گفت: در لایحه حوادث غیرمترقبه سعی شده تا منابع مالی مورد اطمینان به عنوان پشتیبان امور مدیریت بحران، پیش‌بینی و در اختیار سازمان و مسئول مشخص این امر قرار گیرد؛ ضمن آنکه در این لایحه وظایف مدیران مدیریت بحران شفاف و نحوه تعامل دستگاه‌های مختلف همچون نیروهای مسلح در زمان بحران نیز تعیین شده است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از تصویب نهایی لایحه مذکور و تدوین آیین‌نامه اجرایی، عملکرد سازمان مدیریت بحران شفاف‌سازی می‌شود، گفت: لایحه حوادث غیرمترقبه‌ ارائه شده از سوی دولت به مجلس، پس از بررسی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تغییرات بسیار کرد از جمله نام دستگاه مربوطه به سازمان مدیریت حوادث، سوانح و بحران تغییر کرد.

رضایی یادآور شد:  سازمان مدیریت بحران فعلی پایتخت ضمن آنکه زیرمجموعه شهرداری تهران است، به لحاظ ساختاری و عملکردی نیز مصداق لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه بود اما در لایحه کنونی، موضوعی در خصوص تغییر نحوه مدیریت این سازمان و انتقال آن به استانداری مطرح نشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در خصوص بودجه اختصاصی به سازمان جدید مدیریت حوادث، سوانح و بحران، گفت: در حال حاضر این انتقاد مطرح است که دولت بودجه‌ را مستقیما در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار نمی‌دهد لذا مسئولان فعلی کم کاری‌ها در زمان بروز حوادث را به همین دلیل دانسته و معتقدند که فعالیت مدیریت سازمان بحران پس از بروز حوادث تنها درخواست همکاری از سایر سازمان‌ها را شامل می شود چراکه منبع مالی برای انجام اقدامات عملیاتی ندارد.

وی افزود: در این لایحه تاکید شده تا منابع مالی در اختیار مسئول سازمان مدیریت حوادث، سوانح و بحران باشد تا از تمامی ظرفیت‌های و تجهیزات جامعه جهت مدیریت بحران استفاده کند؛ کمااینکه در حدود 6 سال پیش سازمان مدیریت بحران سازمانی کارآمد بود که دولت قبل منابع پولی را از آن گرفت و سازمان مدیریت بحران را به سازمانی فلج تبدیل کرد.

رضایی اختصاص اعتبار خاص و افزایش اختیارات مدیران سازمان مدیریت حوادث، سوانح و بحران در زمان بروز بحران را از خصوصیات ویژه لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه دانست و گفت: بخشی از مشکلات موجود مدیریت بحران در کشور نواقص قانونی است که با تصویب لایحه مذکور رفع می‌شود و بخش مهم‌تر انسجام و توانمندی مدیریتی است که باید با آموزش و ساماندهی تجهیزات و ساختار سازمانی محقق شود.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امورد داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه احساس مسئولیت و مدیریت کارآمد در کنار رفع نواقص قوانین، مدیریت بحران را در کشور ایجاد خواهد ساخت، گفت: بررسی کارشناسانه لایحه حوادث غیرمترقبه تمام و در کمیسیون شوراهای مجلس نیز نهایی شده و در حال حاضر نیز برای تصویب نهایی به هیات رئیسه مجلس ارائه شده است./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha