یك گروه از محققان تغذیه در دانشگاه سانتیاگو دی كومپوستلا تاكید كردند: مقدار ویتامین C موجود در آب‌ میوه‌های طبیعی و بدون گاز خیلی بیشتر از محصولاتی است كه كارخانجات تولید كننده آنها روی لیبل‌های محصولات خود مقادیر بالای ویتامین C را چاپ می‌كنند.

در این پژوهش جدید محققان موفق شدند: با بهره‌گیری از یك تكنیك جدید مقدار واقعی ویتامین C موجود در انواع مختلف نوشیدنی‌ها را اندازه گیری و مشخص كنند.

اسید اسكوربیك یا ویتامین C یك آنتی اكسیدان طبیعی است كه در میوه‌ها و سبزیجات بویژه مركبات یافت می‌شود، اما كمیسیون اتحادیه اروپا استفاده از آن را به عنوان یك افزودنی در آب میوه‌ها، مرباها، محصولات لبنی و سایر مواد غذایی تصویب كرده است. این ویتامین در پروسه‌های واكنش سیستم ایمنی بدن و دیگر فرایندی بیوشیمی نقش دارد كه در تشكیل كلاژن و جذب آهن تاثیر چشمگیری دارد.

دراین پژوهش جدید محققان تاكید كردند: مقدار ویتامین C موجود در آب میوه‌های طبیعی خیلی بیشتر و مرغوب‌تر از ویتامینی است كه به عنوان افزودنی و مواد خوراكی صنعتی استفاده می‌شود. حتی ویتامین C موجود در چای هم بیشتر از این محصولات است و به همین دلیل محققان بر مصرف نوشیدنی‌های طبیعی تاكید می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha