نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: سفر خطرناکی که مهاجران آغاز می‌کنند آنان را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند و متأسفانه قطع تماس و ارتباط با خانواده یکی از پیامدهای شایع مهاجرت است که موجب آسیب‌پذیری افراد می‌شود.

سلامت نیوز:نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: سفر خطرناکی که مهاجران آغاز می‌کنند آنان را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند و متأسفانه قطع تماس و ارتباط با خانواده یکی از پیامدهای شایع مهاجرت است که موجب آسیب‌پذیری افراد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، دومین کنفرانس بازپیوند خانواده با همکاری صلیب سرخ و جمعیت هلال‌احمر در تهران آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این کنفرانس الیویه مارتین به نمایندگی از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: جمعیت هلال‌احمر به عنوان یکی از اعضای گروه اجرایی راهبرد بازپیوند خانوادگی همیشه از خود تعهدی جدی برای پیشبرد روند بازپیوند نشان داده است و برای اینکار بر اهمیت بازپیوند در شرایط فعلی و اهمیت مسئولیت اخلاقی و جمعی ما برای کاستن از آلام مردم تأکید داشته است.

وی ادامه داد: از زمان کنفرانس قبلی که در سال 2013 برگزار شد جهان شاهد تحولات عظیمی بوده است مشکلات اقتصادی و اجتماعی و نیز افزایش خشونت و ناامنی در سراسر جهان میلیون‌ها نفر را از خانه و کاشانه خود فراری داده است.

مارتین خاطر نشان کرد: این افراد در جست‌وجوی ایمنی و امنیت و یا فقط فرصت‌های بیشتر برای یک زندگی بهتر هستند و چنین جابه‌جایی‌های بزرگی که در ماه‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم دیگر تبدیل به چالشی برای دولت‌های سراسر جهان شده است و لازم است تا همه ما بسیج شویم و هر چه سریعتر پاسخگوی نیازهای فزاینده ناشی از آن باشیم.

نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ سفر مهاجران را دارای مخاطرات زیادی دانست و گفت:‌ متأسفانه قطع تماس و ارتباط با افراد خانواده یکی از پیامدهای شایع مهاجرت است که منجر به ناامیدی و ناراحتی فزاینده و در نتیجه آسیب‌پذیری می‌شود.

وی ادامه داد: کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در راستای حوزه‌های تخصصی خود مانند بازپیوند خانوادگی، امور زندان و کلاً حمایت از افراد کماکان بر تعهد خود بر حمایت از جمعیت‌های ملی و شبکه ارتباط خانوادگی نهضت برای پاسخگویی به نیازهای مهاجران پایبند است.

مارتین در پایان گفت: هدف از نشستی که امروز برگزار شد نزدیک کردن کنشگران مختلفی از نهضت است که در طول یکی از مسیرهای خاص مهاجرت از آسیا به اروپا قرار دارد.

نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خاطر نشان کرد: در این نشست ما در فضایی غیررسمی چگونگی افزایش میزان همکاری در درون نهضت را به بحث می‌گذاریم، تجارت و چالش‌های خود را مبادله می‌کنیم و فرصت‌هایی را که در اختیار داریم شناسایی می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha