معاون خدمات شهری شهرداری تهران به بررسی حادثه خیابان شادمان اشاره کرد و گفت: 500 نفر از نیروهای شرکت شهربان و حریم‌بان تعدیل شدند.

سلامت نیوز:معاون خدمات شهری شهرداری تهران به بررسی حادثه خیابان شادمان اشاره کرد و گفت: 500 نفر از نیروهای شرکت شهربان و حریم‌بان تعدیل شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، مجتبی عبداللهی در دویست و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره فعالیت ماموران شرکت شهربان و حریم‌بان شهر تهران اظهار کرد: هشت ماه است که این شرکت تحت نظارت معاونت خدمات شهری به فعالیت خود ادامه می‌دهد و دوره‌های آموزشی ویژه‌ای برای ماموران این شرکت گذاشته‌ایم.

وی افزود: با وجود مخالفت‌های بسیار، این نیروها جابجا شدند و برای پذیرش آنها استعلام سوء پیشینه می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه 500 نفر از شهربانان را تعدیل یا فسخ قرارداد کرده‌ایم، ادامه داد: در حال حاضر 200 تا 300 نفر از ماموران شهربان دارای تحصیلات لیسانس هستند.

عبداللهی گفت: در سنوات گذشته بیش از 700 نفر از ماموران شرکت شهربان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و در این بین افرادی نیز جان خود را از دست دادند و یا قطع عضو شدند. نیروهای شرکت شهربان باید در راستای تدابیر مدیریت شهری عمل و از آنها حمایت شود.

وی با بیان اینکه در خیابان‌ها و تقاطع‌ها دست‌فروش‌های متعددی را ملاحظه می‌کنیم و وضعیت شهر در این خصوص مناسب نیست، اضافه کرد: اگر شورا از عملکرد این شرکت حمایت نکند ما نمی‌توانیم وظایف ذاتی خود را به درستی انجام دهیم.

عبداللهی افزود: تمامی شرکت‌های شهربان تحت مدیریت منطقه اداره می‌شوند و معاونت خدمات شهری ناظر عالی عملکرد این افراد هستند و حقوق و دستمزد آنها مورد کنترل و نظارت قرار می‌گیرد. بر اساس مطالعات صورت گرفته 15 درصد از دست‌فروشان نیازمند واقعی هستند و عده‌ای از دست‌فروش‌ها نیز دارای تولیدی‌های مختلف‌اند که اجناس خود را به فروش می‌رسانند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: در خیابان 15 خرداد قبل از اقدام، بخشی از این افراد متخلف و سرتیم‌ها دستگیر شدند که حادثه ناگواری اتفاق نیفتاد و بعد از آن منجر به جمع‌آوری شد. در تهران 50 نقطه روز بازار و چند نقطه شب بازار داریم.

وی در خصوص حادثه خیابان شادمان توضیح داد: حادثه خیابان شادمان بر این اساس بود که چند نفر از افرادی بودند که دست‌فروش‌ها را ساماندهی می‌کردند و به ازای جایی که در اختیار دست‌فروشان قرار می‌گرفت پول می‌گرفتند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: برخی از دست‌فروشان آدم‌های شریفی هستند و قصد برخورد فیزیکی ندارند ولی در بعضی از محله‌ها دست‌فروش‌ها توسط افرادی که سوء پیشینه دارند ساماندهی می‌شوند. در میدان هفت تیر بخشی از دست‌فروش‌ها برای یک شهرستان خاص بودند که درگیری‌هایی ایجاد می‌کردند ولی ما توانستیم با مکافات این‌ها را جمع‌آوری کنیم.

وی افزود: در میدان هفت‌حوض بنده شخصا حضور پیدا کردم که با یکسری اراذل و اوباش مواجه شدیم. درحال حاضر متکدیانی داریم که روزی یک میلیون تومان کار می‌کنند لذا ما برای انجام وظایف ذاتی خود به حمایت اعضای شورا نیازمندیم.

عبداللهی با اشاره به اینکه هر روز که به شب عید نزدیک‌تر می‌شویم تعداد دست‌فروشان افزایش پیدا می‌کند، گفت: بعضی از دست‌فروشان از استان‌های دور می‌آیند و دست‌فروشی یک پدیده نامطلوب شهری است و شهرداری موظف است نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کند.

وی درباره فروش میوه‌های خارجی توضیح داد: در این خصوص بلافاصله بعد از تذکرات صورت گرفته به سازمان میادین ابلاغ کردم تا جایی که امکان دارد نسبت به شناسایی خودروها و جلوگیری از خودروهایی که دارای میوه‌های خارجی هستند اقدام کنند ولی این کار ما قانونی نیست چرا که ما در جایگاه قانونی نمی‌توانیم خودروها را بازرسی کنیم.

عبداللهی گفت: در مراکز تحت پوشش شهرداری تهران حتی یک میوه خارجی نیز نباید به فروش برسد و میدان تره‌بار نیز تحت نظارت اتحادیه و صنوف مختلف است که باید در این خصوص رسیدگی ویژه‌ای شود.


   
 
   
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha