مدیر کل مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح انتقال هدفمند تکنیک های نوین علوم پزشکی از اعزام 10 متخصص ایرانی برای انتقال دانش به داخل کشور خبر داد.

دکتر پرویز اولیاء در گفتگو با مهر افزود: موضوع انتقال هدفمند تکنیکهای نوین علوم پزشکی دارای جنبه های تحقیقاتی از سوی پژوهشگران ایرانی و بومی کردن آن در داخل کشور از سوی وزارت بهداشت بر اساس یک برنامه ریزی منجسم دنبال شد و در این راه با اعزام 10 متخصص به خارج از کشور موافقت شد.

وی اضافه کرد: این متخصصان پس از اعزام به کشورهای مورد نظر برای انتقال آن تکنیکهای خاص که در داخل ایران وجود ندارد آن را فراگرفته و به داخل کشور برای انتقال آن برمی گردند.

اولیاء اضافه کرد: هدف این است که محققان مراکز تحقیقاتی کشور با فرا گرفتن این دانش و تکنیکها در راه بومی کردن آن گام بردارند.

مدیرکل مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: این پروسه با شناسایی تکنیکهای نوینی که مورد نیاز است، انجام شده و متخصصان مربوطه نیز در همین رابطه انتخاب شده اند.

اولیاء خاطرنشان کرد: ضروری است پژوهشگران ایرانی با آخرین تکنیکهای نوین تحقیقاتی در حیطه علوم پزشکی آشنا باشند چرا که این رشته یکی از رشته های علمی است که دارای بیشترین تکنیک در موارد خاص است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha