رییس انجمن دندان‌پزشكان عمومی ایران گفت: در حال حاضر زباله‌ها و پسماندهای دندان‌پزشكی در شهر اهواز همراه با زباله‌های شهری جمع‌آوری و دفع می‌شود و گاه به دلیل تاخیر در جمع‌آوری، كیسه‌های زرد رنگ پسماندهای پزشكی توسط عوامل خیابانی پاره و زباله‌های دندان‌پزشكی در خیابان‌ها رها می‌شوند.

دكتر باقر شهنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: بنا بر قانون، همه پزشكان و مطب‌داران موظف هستند پسماندها و زباله‌های خود را در كیسه‌های زرد رنگ گذاشته و در مكان‌های مخصوصی كه در خیابان‌ها در نظر گرفته شده است، قرار دهند تا به صورت مجزا از زباله‌های شهری توسط شهرداری جمع‌آوری و دفع شوند.

وی افزود: در حال حاضر این قانون در بیش‌تر مطب‌های شهر اهواز رعایت می‌شود و مرحله دفع پسماندهای دندان‌پزشكی نیز به خوبی از سوی دندان‌پزشكان اهوازی رعایت می‌شود.

شهنی تصریح كرد: ماموران بهداشت استان به صورت دوره‌ای مطلب‌های دندان‌پزشكی شهر اهواز را بازرسی و نظارت می‌كنند و وضعیت دفع بهداشتی زباله و همچنین ذوب كردن سر سوزن‌ها و تجهیزات فلزی پیش از دفع به خوبی توسط دندان‌پزشكان رعایت می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: مشكل اصلی، جمع‌آوری همزمان زباله‌های پزشكی و شهری به وسیله شهرداری است. در بیش‌تر موارد به دلیل تاخیر در جمع‌آوری زباله‌های پزشكی، كیسه‌های زرد رنگ توسط عوامل خیابانی و به قصد جمع‌آوری تجهیزات پلاستیكی و شیشه‌ای، پاره شده و زباله‌ها در سطح خیابان‌ها رها می‌شوند.

رییس انجمن دندان‌پزشكان عمومی ایران بیان كرد: لازم است شهرداری اهواز توجه بیش‌تری به جمع‌آوری مجزا و به موقع زباله‌های پزشكی به ویژه در منطقه مركزی شهر اهواز داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha