یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 17662

یك متخصص قلب و عروق گفت: درد شدید ناشی از ایجاد سكته قلبی در دیابتی‌ها و سیگاری‌های حرفه‌ایی احساس نمی‌شود.

سیدمحمد‌حسن عادل در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: یكی از علائم سكته قلبی شروع درد قفسه سینه است كه این درد قفسه سینه می‌تواند متنوع باشد و گاه به شكل درد زیر جناق سینه یا ریشه گردن و دست‌ها به ویژه دست چپ و گاهی همزمان در هر دو دست و كتف و شانه بروز می‌كند.

وی با بیان این كه امروزه در كشورهای پیشرفته در اورژانس بیمارستان‌ها یك بخش ویژه درد قفسه سینه وجود دارد و افراد با بروز كوچكترین دردی در قفسه سینه به آنجا مراجعه می‌كنند افزود: درد در قفسه سینه بین 2 تا 5 دقیقه طول می‌كشد.

مدیرگروه قلب دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز تصریح كرد: در مواردی كه فرد دچار سكته قلبی می‌شود، درد 20 دقیقه طول می‌كشد و گستره درد مكمن است به صورت سنگینی یا خنجری یا احساس فشردگی در قفسه سینه خود را نشان دهد.

عادل ادامه داد: این دردها معمولا با سایر علائمی همچون تعریق شدید و احساس سردی در تمام نقاط بدن كه ناشی از تحریك قوه سمپاتیك است، همراه باشد. در این موارد همچنین افراد دچار احساس ترس، نگرانی و بی‌قراری، تپش قلب و افت فشار خون و گاه نیز افزایش فشار خون می‌شوند.

وی خاطرنشان كرد: در بعضی افراد همچون دیابتی‌ها، سالمندان، افرادی كه دارای سابقه طولانی مدت فشار خون هستند، افرادی كه اعتیاد شدید دارند، خانم‌های خیلی چاق و سیگاری‌های حرفه‌ایی درد ناشی از سكته احساس نمی‌شود.

این متخصص قلب و عروق تاكید كرد: بزرگترین خطر بی‌توجهی به سكته قلبی و علائم آن، مرگ است و در غیر این صورت فرد دچار نارسایی قلبی، تنگی تنفس، خستگی زودرس و علائم نارسایی قلبی همچون ورم پا و تندی ضربان قلب در هنگام فعالیت و استراحت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha