یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 17665

ستاد ملی بررسی سلامت برنج، همه برنج های وارداتی مجاز را سالم اعلام کرد.

ستاد ملی بررسی سلامت برنج در بیانیه‌ای اعلام کرد: 13 نوع برنج وارداتی که پیشتر از این به عنوان برنج های آلوده معرفی شده بودند، در آزمایشگاههای معتبر و با نظارت کارشناسان وزارت بهداشت و موسسه استاندارد و سایر مراکز تحقیقاتی، مورد بررسی مجدد قرار گرفتند و نتایج بدست آمده مشخص می‌کند که همه برنج‌های وارداتی دارای مجوز، بدون هرگونه آلودگی بوده و از نظر رعایت معیارهای بهداشتی و استانداردهای لازم، مورد تائید است.

این بیانیه می‌افزاید: در این بررسی همه نمونه‌ها از نظر آلودگی به فلزات سنگین مانند سرب، کادمیوم و آرسنیک مورد آزمایش قرار گرفتند که نتیجه آزمایشات، میزان فلزات سنگین در این نمونه‌ها را بسیار کمتر از حد مجاز نشان می دهد.

همچنین در این بیانیه تاکید شده است: این آزمایشات با رعایت کامل آخرین روش‌های علمی آزمایشگاهی از جانب متخصصان و سم شناسان دانشگاهی و با نظارت مدیران حراست وزارت بهداشت و موسسه استاندارد انجام شده است.

شایان ذكر است، در آخرین جلسه ستاد ملی بررسی سلامت برنج مقرر شد به منظور آگاهی افکار عمومی در این زمینه، نشستهای خبری و کارشناسی با حضور نمایندگان سازمان‌ها و دستگاههای ذیربط از جمله وزارتخانه‌های بهداشت، بازرگانی، جهاد کشاورزی و موسسه استاندارد در اسرع وقت برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha