چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 176658

همه ما می‌خواهیم که پوست صورت خوبی داشته باشیم و هر روز صبح که بیدار می‌شویم، احساس کنیم صورت ما مثل جوان‌های 20 ساله است! دستیابی به پوست خوب، کار عجیب و پیچیده‌ای نیست. در واقع، رعایت قواعد روشن و ساده می‌تواند ما را به چنین خواسته‌ای برساند. شستن به‌موقع صورت، یکی از همین قواعد ساده است.

هر شب صورت‌تان را بشویید!

سلامت نیوز: همه ما می‌خواهیم که پوست صورت خوبی داشته باشیم و هر روز صبح که بیدار می‌شویم، احساس کنیم صورت ما مثل جوان‌های 20 ساله است! دستیابی به پوست خوب، کار عجیب و پیچیده‌ای نیست. در واقع، رعایت قواعد روشن و ساده می‌تواند ما را به چنین خواسته‌ای برساند. شستن به‌موقع صورت، یکی از همین قواعد ساده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، هیچ چیزی نباید مانع از این شود که صورت خودتان را شب‌ها قبل از خوابیدن بشویید، مگر این‌که بخواهید تمام آلودگی‌هایی که در طول روز جمع‌شده‌اند هنوز در منافذ پوستی باقی بمانند. با این‌حال باید موقع شستن صورت به نکات مختلفی دقت کنید.

موقع شستن صورت، باید از نوک انگشتان یا لیف‌های خیلی نرم استفاده کنید تا به پوست صورت آسیبی نرسد. اگر هم از قلم‌موهای شست‌وشو استفاده می‌کنید، این کار را فقط یک بار در روز انجام دهید. بنابراین اگر صبح‌ها از این قلم‌مو استفاده می‌کنید، شب‌ها این کار را انجام ندهید.


به نظر متخصصان، جدای از ابزارهای خاص شست‌وشوی صورت، نوع پاک‌کننده‌ها نیز اهمیت زیادی دارند. توصیه متخصصان این است که از پاک‌کننده‌های حاوی هیدروکسیل آلفا، اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک استفاده کنید تا از مزیت‌های جوان‌سازی پاک‌کننده‌ها نیز بهره‌مند شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha