عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص آخرین اقدامات برای افزایش نرخ باروری در کشور گفت: متأسفانه به رغم اقداماتی که انجام می شود روند کاهش نرخ باروری در کشور همچنان ادامه دارد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص آخرین اقدامات برای افزایش نرخ باروری در کشور گفت: متأسفانه به رغم اقداماتی که انجام می شود روند کاهش نرخ باروری در کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،عابد فتاحی  با انتقاد از سیاست های اعمال شده در افزایش جمعیت گفت: متأسفانه برنامه هایی که در راستای سیاست های جمعیتی اعمال شد ناکافی بوده و این سیاست ها به درستی اعمال نشده است.

وی با اشاره به نرخ باروری در کشور گفت: نرخ باروری بر اساس سیاست های اشتباه با کاهش روبرو بوده و در حال حاضر به عدد 1.78 رسیده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: یکی از سیاست هایی که برای افزایش جمعیت کشور باید انجام شود حمایت از زوج های نابارور است که وزارت بهداشت باید از زوجین نابارور حمایت های ویژه تری داشته باشد. البته فاکتورهای مهمی در فرزندآوری دخیل هستند که رفع آن ها شرایط را تسهیل می کند، این فاکتورها شامل رفع بیکاری، تسهیل شرایط ازدواج و رفع مشکلات مسکن است که حل آن ها بسیاری از مشکلات کشور را مرتفع می کند.

وی در ادامه به قانون مرخصی زایمان اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های تشویقی که مصوب مجلس هم بوده اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان است که متأسفانه دستگاه های اجرایی به بهانه های مختلف از اجرای کامل قانون سر باز زده اند. اگر ما می خواهیم افزایش جمعیت داشته باشیم باید به اجرای قوانین نیز پایبند باشیم.

این نماینده مجلس همچنین به طرح جمعیت و تعالی خانواده اشاره کرد و گفت: اجرای طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در افزایش نرخ جمعیت تاثیر زیادی دارد اما اینکه قانون اجرا شود از تصویب قانون مهم تر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص اعتبار تخصیص یافته به موضوع افزایش جمعیت در سال 95 گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص اختصاص اعتبار حمایت از زوج های نابارور و حمایت از ازدواج جوانان در بودجه 95 پیشنهاداتی را به کمیسیون تلفیق ارائه کرد که امیدواریم این مسایل مورد توجه قرار گیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha