عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، موازی‌کاری دستگاه‌ها در نظارت بر سلامت فرآورده‌های غذایی را معضل نظام سلامت خواند وگفت: نظارت،‌ کنترل، ارزیابی کیفیت و تاییدنهایی سلامت محصولات غذایی باید به سازمان غذا و دارو واگذار شود.

موازی‌کاری دستگاه‌ها در نظارت بر سلامت فرآورده‌های غذایی

سلامت نیوز:عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، موازی‌کاری دستگاه‌ها در نظارت بر سلامت فرآورده‌های غذایی را معضل نظام سلامت خواند وگفت: نظارت،‌ کنترل، ارزیابی کیفیت و تاییدنهایی سلامت محصولات غذایی باید به سازمان غذا و دارو واگذار شود.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،احمد آریایی‌نژاد  سازمان غذا و دارو را بهترین و موثرترین متولی برای نظارت بر سلامت مواد غذایی دانست و گفت: تعیین متولی واحد برای نظارت بر سلامت مواد غذایی از ضروریات است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی نسبت به دخالت برخی ارگان‌ها در امر نظارت بر سلامت مواد غذایی، تصریح کرد: موازی کاری دستگاه‌های متعدد در امر نظارت برسلامت فرآورده های غذایی مهمترین معضل نظام سلامت است.

وی تعدد دستگاه‌های متولی در عرصه نظارت بر مواد غذایی را در بروز تخلفات موثر دانست وگفت: موازی‌کاری دستگاه‌های متعدد در نظارت بر تولید وعرضه مواد غذایی موجب تشدید نگرانی مردم و  سلب مسئولیت در زمان بروز تخلفات می شود.

آریایی‌نژاد بر ضرورت تعیین متولی واحد برای تایید سلامت ونظارت بر عرضه مواد غذایی تاکید کرد وافزود: با تعیین متولی واحد، بر فرآیند تولید و عرضه مواد غذایی نظارت بیشتری می شود و از سلیقه ای عمل کردن دستگاه ها در پی موازی کاری جلوگیری می شود؛ نظارت،‌ کنترل، ارزیابی کیفیت و تایید نهایی سلامت محصولاتی که به چرخه مصرف شهروندان وارد می شود باید به سازمان غذا و دارو واگذار شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از قاچاق مواد غذایی و کالاهای سلامت محور، گفت: مادامی که کفه ترازو به نفع منابع قدرت، ثروت، رانتخواران و ویژه خواران است تشدید نظارت ها برای جلوگیری از قاچاق جوابگو نیست.

وی موثرترین راهکار جلوگیری از قاچاق مواد غذایی را آگاهی بخشی به شهروندان، قاطعیت در اجرای قوانین و منصوب کردن مدیران عادل و قانون مدار دانست و گفت: مهمترین عوامل بروز تخلفات در کشور بی توجهی به اجرای قوانین و عدم قانونمداری است در حالی که پایبند بودن به قوانین در جلوگیری از تخلفات بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم،  با بیان اینکه دولت نباید در خصوص اجرای قوانین مبارزه با قاچاق کالا سلیقه ای عمل کند، تصریح کرد: دولت اگر احساس می‌کند قوانین فعلی کارایی لازم را ندارد بهتر است پیشنهادات جدید را به صورت لایحه به مجلس ارائه دهد تا مجلس در این باره اقدام کند؛ البته دولت نیز باید در راستای اجرای قوانین تلاش موثر و مفیدی داشته و نباید در اجرای قوانین به هر  دلیلی کوتاهی کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قوانین تصویب شده برای مبارزه با قاچاق کالا باید زمینه اجرا داشته باشند، تصریح کرد: البته دولت باید با مجلس تبادل اطلاعات داشته باشد تا قوانینی تصویب نشود که زمینه اجرا نداشته باشد؛ ضروری است دولت و مجلس با تعاون و همکاری با همدیگر معضل قاچاق فرآورده های غذایی را به صورت کامل رفع و برطرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha