چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 176676

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به افزایش بی‌سابقه دمای روز گذشته (سه‌شنبه) تهران تا ۲۴ درجه بالای صفر اشاره کرد و گفت: این افزایش دما در چنین تاریخی در ۶۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و یک رکورد محسوب می‌شود.

گرمای دیروز تهران رکورد ۶۰ سال گذشته را شکست

سلامت نیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به افزایش بی‌سابقه دمای روز گذشته (سه‌شنبه) تهران تا ۲۴ درجه بالای صفر اشاره کرد و گفت: این افزایش دما در چنین تاریخی در ۶۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و یک رکورد محسوب می‌شود.

به دگزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ،احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به افزایش بی‌سابقه دمای روز گذشته (سه‌شنبه) تهران تا 24 درجه بالای صفر اشاره کرد و گفت: این افزایش دما در چنین تاریخی در 60 سال اخیر بی‌سابقه بوده و یک رکورد محسوب می‌شود.

وی با بیان این مطلب افزود: افزایش دمایی که در روز 4 اسفند در استان تهران ثبت شد در طول 6 دهه اخیر کشور، در چنین روزی بی‌سابقه بوده است.

وی این افزایش دما را یک رکورد عنوان کرد و گفت:‌ علت این موضوع می‌تواند عبور موج هوای گرم از جنوب کشور باشد که منجر به پدیده گرد و غبار و همچنین افزایش دما شد؛ البته گرمایش جهانی نیز یکی دیگر از علت‌های این افزایش دما است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور همچنین به بررسی گرم‌تر شدن دی ماه‌های کشور در طول 50 سال اخیر اشاره کرد و افزود: بنابر بررسی‌های انجام گرفته دمای دی ماه سال 94 نسبت به زمان بلندمدت در کشور، گرمتر از بقیه سال‌ها بوده  است.

وظیفه تصریح کرد: میانگین عددی طی  مدت زمان 50 الی 60 سال گذشته یعنی بلندمدت نشان می‌دهد که دی ماه امسال افزایش دما را در کشور داشته‌ایم که این مهم از نیم تا 4 درجه بوده است.

وی در پایان تأکید کرد: علت اصلی این افزایش دما می‌تواند ناشی از گرمایش جهانی و انتشار گازهای گلخانه‌ای باشد که البته ایران و کشورهای جهان به کاهش آن اهتمام کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha