در بیمارستان «شهید دكتر رحیمی بیرجند» وابسته به سازمان تامین اجتماعی،‌ اولین عمل جراحی زنان با شیوه لاپاراسكوپی صورت گرفت.

فرزاد فیروزی، مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای راه اندازی سرویس لاپاراسكوپی در بیمارستان «شهید دكتر رحیمی بیرجند» در تیرماه سال جاری تاكنون 10 بیمار با استفاده از این دستگاه مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

فیروزی اذعان داشت: سرویس لاپاراسكوپی با اعتبار بیش از یك میلیارد ریال راه‌اندازی شده و برای بكارگیری این سرویس یك اطاق عمل جدید همراه با 12 تخت بستری به فضای درمانی این بیمارستان افزوده شده است.

وی افزود: تاكنون 3 نفر از پزشكان جراح عمومی و متخصصین زنان و زایمان این بیمارستان آموزش‌های لازم را در این خصوص دیده‌اند.

وی در خصوص مزایای این عمل جراحی، تصریح كرد: برای عمل‌های جراحی به طور عادی باید برش‌های وسیعی در سطح بدن ایجاد شود كه در این روش، برش‌های كوچكی در حد یك سانتی متر در جوار شكم ایجاد می‌شود و تمام كارها در مراحل جراحی به وسیله تلسكوپ‌های مخصوصی انجام می‌شود كه وارد حفره‌های شكم می‌شود. در نتیجه عوارض بسیار كمتری در پی خواهد داشت و موجب كوتاه شدن طول دوره بستری بعد از عمل می‌شود.

فیروزی خاطرنشان كرد: این دستگاه در تشخیص بیماریها نیز كاربرد دارد بنابراین به همین منظور از ابتدای راه اندازی این دستگاه برای اولین بار، 2 عمل تشخیصی برای تشخیص حاملگی خارج از رحم و تشخیص كیست تخمدان نیز در این مركز انجام شد.

مدیر درمان خراسان جنوبی تاكید كرد: جراحی‌های فوق تخصصی به شیوه لاپاراسكوپی (جراحی‌های شكم و توراكس) توسط پزشك فوق تخصص جراحی در بیمارستان شهید دكتر رحیمی بیرجند انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha