طولانی‌ترین كباب جهان به طول ‪ ۲۰۱۶‬متر توسط دانشجویان ایرانی دانشگاه مولتی مدیای مالزی به ثبت رسید.

ركورد طولانی‌ترین كباب جهان توسط دانشجویان ایرانی مقیم مالزی به ‌ثبت رسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، "مسعود صادقیانپور" یكی از دانشجویان ایرانی مقیم مالزی شاغل به تحصیل در دانشگاه مولتی مدیا در خصوص دستیابی به این ركورد گفت: از سه ماه قبل مسوولان دانشگاه تصمیم گرفتند به مناسبت دهمین سال تاسیس آن اقدام به برپایی یك جشنواره فرهنگی كنند و در این ارتباط از دانشجویان بین‌المللی نیز خواستند طرح‌های خود را ارایه كنند.
وی افزود: طرح‌های مختلفی از سوی دانشجویان كشورهای مختلف همچون عربستان و یمن ارایه شد ولی در این میان تنها طرح دانشجویان ایرانی برای طبخ طولانی‌ترین كباب جهان كه در كتب ركوردهای جهانی "گینس" نیز به ثبت خواهد رسید، پذیرفته شد.
تیم دانشجویان ایرانی در مدت چند ماه گذشته تلاش‌های زیادی را برای انجام هماهنگی‌های لازم و پیدا كردن حامی مالی برای انجام این طرح بعمل آوردند.
"عباس ظریفیان" مدیر عامل موسسه فرهنگی-پذیرایی "ناب" از حامیان مالی اجرای این طرح تاكید كرد كه پخت این كباب بیش از دو روز ادامه داشته است.
بیش از ‪ ۱۸۰۰‬كیلو گوشت مرغ مصرف شده در پخت این كباب توسط شركت ایرانی "مهدی گلوبال" كه در زمینه پرورش دام در مالزی فعالیت دارد، تهیه شده است.
صادقیانپور در خصوص ركوردگیری گفت: طول كباب توسط سازمان ركوردهای مالزی ثبت شده و پس ارایه تاییدیه به مجریان این طرح فیلم و مستندات لازم برای بررسی و ثبت در كتاب ركوردهای جهانی به انستیتوی "گینس" ارسال خواهد شد.
در حاشیه این ركوردگیری، یك نمایشگاه فرهنگی نیز برای بزرگداشت دهمین سالگرد دانشگاه مولتی مدیا برپا شده كه در آن كشورهای مختلف به ارایه و معرفی آثار فرهنگی و بومی خود پرداختند.
بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا و اذعان دانشجویان ایرانی در دانشگاه مذكور كه تمام تلاش خود را برای ارایه تصویر فرهنگی مناسبی از ایران در این نمایشگاه به خرج داده‌اند، غرفه كشور ما به هیچ وجه درخور نمایش چهره فرهنگی ایران نیست.
كمبود امكانات و عدم پشتیبانی مناسب توسط مراجع فرهنگی و دیپلماتیك ایرانی در مالزی منجر به ارایه تصویری ضعیف و رنجور از تمدن‌وفرهنگ ایران زمین در میان دانشجویان مالزیایی و بین‌المللی این دانشگاه شده است.
این در حالی است كه ایرانیان با بیش از دو هزار نفر، بزرگترین جمعیت دانشجویان خارجی مالزی را تشكیل داده و فعالیت‌هایی از این دست خصوصا در زمان حاضر كه هجمه فرهنگی و سیاسی عظیمی بر علیه ایران در سراسر جهان در حال اجرا است، می‌تواند عاملی برای نمایش چهره شایسته ملت و كشور عزیز ما باشد.
بر اساس اظهارات یكی از دانشجویان ایرانی، دانشجویان عربستان با حمایت سفارت این كشور در مالزی ضمن برپایی یك غرفه آبرومند بیش از ‪۱۲‬هزار كتابچه رنگی را كه معرف فرهنگ و تمدن این كشور می‌باشد،بطور رایگان در بین بازدیدكنندگان از این نمایشگاه توزیع كردند.  
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha