جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 176740

یک متخصص بیماری‌های پوست و مو گفت: در صورتی‌که قارچ در نواحی پوست سر درمان نشود، منجر به کچلی دائمی خواهد شد.

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری‌های پوست و مو گفت: در صورتی‌که قارچ در نواحی پوست سر درمان نشود، منجر به کچلی دائمی خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر غلامرضا عشقی  با بیان اینکه قارچ‌های پوستی ممکن است در همه افراد دیده شود، تصریح کرد: اطفال و سالمندان بیش از دیگران در معرض ابتلا به قارچ‌های سر و بدن هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان شیوع قارچ‌های بدن و سر در اطفال بیش از دیگران است، اظهار کرد: وجود قارچ در پوست سر منجر به ریزش مو شده و در بدن باعث ایجاد لکه‌های قرمز رنگ حلقوی همراه با خارش و پوسته‌ریزی می‌شود.

این متخصص بیماری‌های پوست و مو با بیان اینکه افراد مسن در معرض خطر ابتلا به قارچ‌های ناخن، بدن و پوست سر هستند، گفت: اگر وجود قارچ در ناحیه ناخن ایجاد شود، منجر به تخریب و افتادن ناخن خواهد شد.

وی با بیان اینکه وجود قارچ بدن و ناخن در میانسالان شایع است، تاکید کرد: معمولا میانسالان به قارچ‌های نواحی پوست سر دچار نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: علت اصلی بیماری قارچ، تک‌یاخته‌هایی به نام قارچ است که از حیوانات خانگی، گاو، گوسفند، آلودگی‌های محیط، ورزشگاه‌ها، استخرها و اماکن عمومی به فرد انتقال پیدا می‌کند.

وی استفاده از شانه مشترک، وسایل شخصی دیگران، پوشیدن لباس دیگران و ... را از راه‌های دیگر ابتلا به این بیماری دانست و گفت: درمان قارچ‌های پوستی با استفاده از انواع پمادهای آنتی‌بیوتیک انجام می‌شود و قارچ‌های ناخن و بدن نیز در مواردی با تجویز داروهای خوراکی درمان می‌پذیرد.

این متخصص پوست و مو در خصوص عوارض ناشی از عدم درمان قارچ گفت: در صورتی‌ که نسبت به این بیماری بی‌توجه بوده و مورد درمان قرار نگیرد در پوست سر منجر به کچلی دائمی شده و در این صورت نیز از نظر ظاهری مشکلاتی را برای فرد ایجاد می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha