شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 176776

تشخیص به موقع سرطان از طریق آزمایش خون هنوز امکان‌پذیر نیست اما کارشناسان بیمارستانی در آلمان دریافته‌اند که از طریق یک آزمایش ویژه خون می‌توان شیوه‌های مناسب‌تر برای معالجه مبتلایان به سرطان روده را تشخیص داد.

سلامت نیوز:تشخیص به موقع سرطان از طریق آزمایش خون هنوز امکان‌پذیر نیست اما کارشناسان بیمارستانی در آلمان دریافته‌اند که از طریق یک آزمایش ویژه خون می‌توان شیوه‌های مناسب‌تر برای معالجه مبتلایان به سرطان روده را تشخیص داد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بسیاری از بیماران سرطانی نسبت به برخی داروها یا شیمی‌درمانی حساسیت دارند و به همین دلیل این رو‌ش‌های درمانی بر آنان بی‌اثر هستند.

اخیرا کارشناسان سرطان روده در بیمارستان «کنپ‌شفت بوخوم» آلمان به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان از طریق یک آزمایش ویژه خون دریافت که برای یک بیمار مبتلا به سرطان روده چه نوع دارو یا شیوه درمانی مناسب‌تر است.

به گفته «وولف اشمیگل»، رئیس «انجمن سرطان آلمان» به احتمال زیاد می‌توان این شیوه جدید را نه تنها در رابطه با سرطان روده بلکه برای انواع دیگر سرطان، به‌ویژه سرطان ریه و پوست هم به‌کار برد اما مطالعات بیشتر در این زمینه ضروری است.

به گزارش دویچه‌وله، سرطان روده یکی از شایع‌ترین انواع سرطان به‌ شمار می‌رود. در آلمان سالانه حدود 37 هزار نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

اکثر کارشناسان معتقدند که سرطان روده یک بیماری «نجیب» و قابل درمان است اما باید به موقع شناسایی شود. وجود خون در مدفوع، کاهش وزن، کم‌خونی یا خستگی مزمن از نشانه‌های ابتلا به سرطان روده به‌شمار می‌روند.

کارشناسان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از ابتلا به این نوع سرطان باید به خواب کافی، تناسب وزن، تنوع غذایی و ورزش اهمیت داد و از مصرف دخانیات و زیاده‌روی در مصرف الکل پرهیز کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha