یک فوق تخصص بیماری‌های گوارشی، عنوان کرد: زخم اثنی عشر در افراد با گروه خونی (o) و مردان شایع‌تر است که مصرف دخانیات و استرس می‌تواند موجب تشدید علائم آن شود.

سلامت نیوز:یک فوق تخصص بیماری‌های گوارشی، عنوان کرد: زخم اثنی عشر در افراد با گروه خونی (o) و مردان شایع‌تر است که مصرف دخانیات و استرس می‌تواند موجب تشدید علائم آن شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر ناصر ابراهیمی دریانی،  با بیان اینکه زخم اثنی عشر در افراد با گروه خونی (o) شایع‌تر است، گفت: این بیماری همچنین در مردان شایع‌تر از زنان است و در مردان 30 تا 40 سال بیشتر دیده می‌شود. زخم اثنی عشر درون ناحیه معده خود را نشان می‌دهد به گونه‌ای که بیمار ترجیح می‌دهد به دلیل سوزش معده حتی شب‌ها از خواب بیدار شود و با مصرف غذا موجب تسکین درد شود.

این فوق تخصص بیماری‌های گوارشی، افزود: زخم اثنی عشر موجب تیر کشیدن پشت کمر، استفراغ خونی، مدفوع سیاه و نفخ شکم می‌شود.

وی با بیان اینکه زخم اثنی عشر تبدیل به سرطان نمی‌شود، عنوان کرد: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود از مصرف غذاهای چرب، فست فودها، نوشابه‌های گازدار و غیره به شدت اجتناب کنند.

دریانی با تاکید براینکه به بیماران مبتلا به زخم اثنی عشر توصیه می‌شود از مصرف مکرر غذا خودداری کنند، گفت: متاسفانه برخی از بیماران بر این باور هستند که نباید معده آنها خالی باشد، بنابراین به صورت مکرر مواد غذایی مصرف می‌کنند که این امر موجب افزایش اسید معده و تشدید درد ناشی از بیماری می‌شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران استرس و استعمال دخانیات را از عوامل تشدید کننده علائم زخم اثنی‌عشر دانست و یادآور شد: این دسته از بیماران به شدت باید از استرس و مواد دخانی اجتناب کنند زیرا این عوامل موجب تشدید علائم بیماری می‌شود.


   
 

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha