دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 17682

یك متخصص پوست و مو گفت یکی از شکایات شایع بیماران خشکی‌های کوچک تا ترک‌های شدید کف پا می‌باشد، این ضایعات که به دو دسته فیزیولوژیک و بیماری پوستی تقسیم می شود در زنان بیشتر بروز می کند.

دکتر محمد علی نیلفروش زاده، در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: نوع فیزیولوژیک این عارضه در مناطقی که آب و هوای خشک دارند، به دلیل کمی رطوبت هوا و تابش خورشید و همچنین افرادی که به دلیل شغل یا انجام ورزش مدت طولانی را در هوای باز می گذرانند، بیشتر ایجاد می شود. به علاوه خشکی پا خصوصا کف پا در ناحیه پاشنه، بیشتر در زنان خانه دار دیده می شود که طی روز بدون جوراب و پای برهنه در خانه تردد می کنند.

وی افزود: زنانی که عادت به شست و شوی مداوم پاها دارند و به طور کامل پاها را خشک نمی کنند و از کرم های مرطوب کننده استفاده نمی نمایند، پاهایشان دچار خشکی شدیدتری می شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه مردان به دلیل پوشیدن کفش طی روز و اینکه اصولا تعریق مردان بیشتر است و کمتر دچار این عارضه می شوند، افزود: در نوع بیماری‌های پوستی ممکن است پا به تنهایی یا همراه با سایر قسمت‌های پوست درگیر شود که مهمترین آنها ضایعات قارچی پوست می باشد.

دکتر نیلفروش زاده در آخر به افرادی که به این عارضه دچار هستند، توصیه کرد: بعد از شست و شوی پاها بلافاصله با حوله تمیز و با دقت آنها را خشک کنند و از کرم‌های مرطوب کننده و چرب کننده مانند گلیسیرین و وازلین استفاده نمایند و در طی روز از کفش های روفرشی استفاده کنند و اگر خشکی و ترک و یا احیانا خارش پوست پا ادامه یافت حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha