رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد:یکپارچه‌سازی معاینه فنی خودروها کاری چند جانبه است و محیط زیست فقط ناظر به آن خواهد بود که باید وزارت کشور و پلیس متولی اصلی شوند.

سلامت نیوز:رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد:یکپارچه‌سازی معاینه فنی خودروها کاری چند جانبه است و محیط زیست فقط ناظر به آن خواهد بود که باید وزارت کشور و پلیس متولی اصلی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،  علی اصغر رجبی درباره این پرسش که قرار بود معاینه فنی خودروها تا پایان دی ماه یکپارچه‌سازی شود و چرا چنین برنامه‌ای به طور کامل اجرا نشده است؟ گفت: در این زمینه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی همچون وزارت کشور و پلیس باید پای کار باشند و این مهم در حال حاضر در برخی مناطق در حال انجام است.

وی ادامه داد: طبق مصوبه شورای عالی محیط زیست این یکپارچه‌سازی باید هر چه زودتر انجام می‌گرفت و در حال حاضر نیز زیرساخت‌‌های آن در برخی مناطق کشور فراهم شده و امیدواریم با همکاری سایر مسئولان ذیربط هر چه زودتر نهایی شود و در تمامی کشور بحث یکپارچه‌سازی معاینه فنی خودروها را شاهد باشیم.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در حال حاضر چندین مرکز درباره یکپارچه‌سازی معاینه فنی خودروها تجهیز شده‌اند و نرم افزار مربوط به این کار نیز  نصب شده است اما باید سایر برنامه‌ها همچون بانک‌های اطلاعاتی نیز به آن متصل شود.

رجبی همچنین درباره این پرسش که آیا با نزدیک شدن به روزهای پایانی زمستان شاهد کاهش غلظت آلاینده‌؟ها و آلودگی خواهیم بود یا خیر؟ گفت: در زمستان به خاطر وجود هوای سر انباشت آلاینده‌ها ایجاد می‌شود و به خاطر وجود آلاینده‌های ثابت و متحرک شاهد افزایش غلظت و ثبات آن به خاطر جابجا نشدن هوا هستیم.

وی ادامه داد: غلظت آلاینده‌های ناشی از وسایل متحرک در ماه‌ها و روزهای دیگر سال نیز وجود دارد اما انباشت آن و پدیده وارونگ هوا رخ نمی‌دهد بلکه به خاطر افزایش دما و وجود باد این غلظت الاینده‌ها بالاتر از حد نمی رود و پدیده خطرناک وارونگی دما ایجاد نمی‌شود؛ اما در هر حال تولید آلایندگی وجود دارد که باید به دنبال رفع آن از طریق منابع اصلی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha