یك روان‌پزشك گفت: بهترین زمان برای درمان كودكان بیش فعال، پیش از سن مدرسه است زیرا با ورود كودك به مدرسه و در جمع همسالان، مشكلات او افزایش می‌یابد.

دكتر ناصر مقدم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار كرد: بیش‌فعالی عارضه‌ایست كه در برخی كودكان بروز كرده و آنها را به نوعی ناآرامی، اضطرابی، اختلالات یادگیری، افسردگی و مشكلات عصبی مبتلا می‌كند.

وی افزود: باید توجه شود كه بیش‌فعالی با شیطنت تفاوت دارد و نباید این دو را با هم یكسان دانست.

مقدم‌پور تصریح كرد: فعالیت بیش از اندازه حركتی، نداشتن تمركز حواس و انجام حركات ناگهانی و بدون تفكر، تمایل به دروغ‌گویی، فراموشكاری، حرف زدن افراطی و دعوا كردن و آزار رساندن به هم‌سالان از علائم بیش‌فعالی در كودكان است.

وی خاطرنشان كرد: بیش‌فعالی در پسرها بسیار بیشتر از دخترها بروز می‌كند و مهمترین علت آن بروز اختلالات شیمیایی و یا فیزیولوژیكی در دوران بارداری و یا محدودیت‌های عاطفی كودك است.

این روان پزشك بیان كرد: بهترین سن درمان بیش فعالی پیش از دبستان است، زیرا با ورود كودك بیش فعال به مدرسه مشكلات او افزایش یافته و موجب تشدید بیماری كودك و آزار و اذیت اطرافیان او می‌شود.

وی ادامه داد: بیش‌فعالی كودكان با تجویز دارو و حمایت عاطفی و روانی خانواده از كودك قابل درمان است. همچنین رژیم غذایی در تشدید و یا كاهش علائم بیش‌فعالی موثر است و توصیه می‌شود كودكان بیش‌فعال از غذاهای تند و با ادویه فراوان استفاده نكنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha